حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ممکن است درون خودرو که حریم خصوصی افراد است اعمالی رخ دهد که باعث تضعیف ارزش های دینی و اسلامی و برخی ناهنجاری های اجتماعی شود.
وی گفت: نیروی انتظامی اگر برای مقابله با اعمال خلاف شرع و یا اطلاع یابی از اینکه مبادا چنین آسیب هایی درون خودرو رخ دهد، وارد آن شود جایز است و جای شبهه ندارد.
وی ادامه داد: حریم خصوصی به این معناست که فرد بخواهد چیزی را داشته باشد که دیگران مطلع نشوند به عنوان نمونه، منزل حریم شخصی فرد است ولی اگر همین فرد برای منزل خود روزنه ای ایجاد کند که قابل رویت باشد، خود او حریم خود را نقض کرده است.
رجبی تصریح کرد: در خودرو نیز تا زمانی حریم خصوصی فرد است که همه چیز را متناسب با موازین شرعی و اسلامی رعایت کند ولی اگر کاری خلاف عرف اجتماعی و موازین شرعی رخ دهد، دیگر حریم خصوصی نیست.
وی ادامه داد: ما در مسائل اسلامی و حقوقی داریم که گاهی مسائل مهمتر و اساسی تری هم پیش می آید که به فرض که اگر هم داخل خودرو، حریم خصوصی باشد و بگویند هیچ کس حق دخالت در آن حریم را ندارد، در صورت که مصالح مهمتر مطرح باشد باعث از بین رفتن آن حریم می شود.
رجبی خاطرنشان کرد: ما می دانیم یکی از روزنه هایی که دشمنان دنبال نفوذ و ضربه زدن به ارزش های اسلامی و فرهنگی غنی ما هستند استفاده از وسایل نقلیه است که برخی با پوشش های نابجا، باعث آسیب های فرهنگی و اجتماعی و حتی امنیتی می شوند.
وی گفت: ما حتی اگر داخل خودرو را حریم خصوصی تلقی کنیم به دلیل سوء استفاده هایی که از این طریق صورت می گیرد، از حریم خصوصی بودن خارج می شود.
رجبی به عنوان نمونه خاطرنشان کرد: اینکه یک خانم بگوید ماشین حریم خصوصی بنده است و نمی خواهم حجاب داشته باشم، اینجا حریم خصوصی نمی تواند بهانه ای برای هنجارشکنی باشد.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.