به گزارش ایرنا دراین دیدار، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم گفت: حادثه هفتم تیرماه سند مظلومیت نظام جمهوری اسلامی ونشان دهنده عمق دشمنی استکبار جهانی با مردم ایران است.
سرهنگ سید احمد حسینی بیان کرد: کسانی که ادعای دموکراسی و آزادی خواهی سر می دادند عاملان اصلی این جنایت هستند و چهره حقیقی و پلید منافقان، امروز برای مردم ایران به وضوح آشکار شده است.
وی ادامه داد: احساس همدردی مردم با خانواده شهدای هفتم تیر درطول سال هایی که از این حادثه تروریستی می گذرد، نشان دهنده عمق پیوند ایشان با نظام جمهوری اسلامی و مسئولان خدمتگذار آن است.

** رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم نیز دراین دیدارگفت: فرهنگ ایستادگی و مقاومت امروز ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان، از روحیه ایثار و از خود گذشتگی خانواده های شهیدان نشات می گیرد و به همین دلیل خدمت به خانواده های شهیدان، حرکت در مسیر حفظ ارزش های انقلاب اسلامی است.
محمد رضا طلایی ادامه داد: بسیاری از فرزندان شهدا به پیروی از پدران خود امروز در صحنه های جهاد و سازندگی کشورحضور دارند و جامعه از روحیه مقاومت و ایستادگی ایشان بهره مند می شود.
وی بیان کرد:دشمنان تصور نمی کردند نظام اسلامی بعد از واقعه هفتم تیر بتواند با همان صلابت به مسیر حرکت خود ادامه دهد،اما به لطف الهی نظام اسلامی با وجود شهادت بزرگانی همچون شهید بهشتی همچنان استوار و قدرتمند ایستاد و در مقابل منافقان و خائنان گام به سوی نابودی نهادند.

**خاطرات فرزند شهید
عباس قاسمی فرزند شهید نیز درگفت وگو با ایرنا افزود: پدرم اهل منبر و از ذاکران اهل بیت (ع) بود و به گفته مادرم یک بار زمانی که مشغول روضه خوانی برای سیدالشهدا (ع) بوده است مورد تحسین شهید بهشتی قرار می گیرد.
وی بیان کرد: پس از شهادت، پیکر مطهر پدرم بنابر وصیت خودشان که مشهد مقدس و یا قم را برای خاکسپاری انتخاب کرده بودند به شهر مقدس قم انتقال داده و در آرامستان شیخان در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.
وی ادامه داد: یک سال پس از شهادت پدرم، برادرم (محمد صادق قاسمی ) در عملیات رمضان در منطقه شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهر ایشان نیز در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به خاک سپرده شد.
فرزند شهید گفت: مادرم نقل می کند که در زمان رژیم طاغوت پدرم از جمله مبارزان صف اول بوده و در همین رابطه چندین بار دستگیر و شکنجه شده است به نحوی که در یکی از این دستگیری ها قفسه سینه ایشان بر اثر شکنجه شدن (ماموران ساواک برای بالا بردن شدت شکنجه، کیسه های شن را بر روی سینه شهید قرار می دادند) می شکند و شهید که از این ناحیه درد شدیدی را متحمل می شود، شفای خود را تنها در نزد حضرت ولی عصر (عج) می دانسته است.
شهید عبدالوهاب قاسمی در سال 1312 در سوادکوه متولد شد.
وی نماینده ساری در اولین دوره مجلس شورای اسلامی از حزب جمهوری اسلامی بود که در هفتم تیرماه 1360 به همراه شهید بهشتی به شهادت رسید.
7405/ 6133/ خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.