به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم و در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس، افزود: موضوع فلسطین همچنین بحث گروه های سیاسی، جزیی و یا اختلاف یک کشور با کشور دیگر نیست بلکه موضوع نسل کشی درسرزمینی ریشه دار و مقدس توسط یک رژیم جعلی و اشغالگر با حمایت بیگانه است.
وی گفت: رژیم اشغالگر قدس با حمایت مستکبران جهان، سال ها مردم مظلوم فلسطین را از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و به دنبال ایجاد یک دولت جعلی است و اقدام های این رژیم با هیچ کدام از قواعد دولت و ملت سازی، همخوانی ندارد.
رئیسی با بیان این که مستکبران و جریان های استکباری با تمام وجود از رژیم ظالم و غاصب اسرائیل در منطقه حمایت کرده و می کنند، گفت: ظلم و ستمی که در طول سال ها اشغالگری، به مردم مظلوم فلسطین و لبنان صورت گرفته و فسادهای اسرائیل در منطقه، قابل توصیف نیست.
وی اظهار داشت: متاسفانه امروز نیز زمینه نفوذ جریان های استکباری و صهیونیستی توسط برخی کشورهای منطقه فراهم شده و در حال تقویت این رژیم جعلی هستند.
رئیسی با اشاره به اهداف کشورهای استکباری در منطقه گفت: اهداف اصلی استکبار از نفوذ در منطقه، حمایت از رژیم اسرائیل، ظلم به مردم فلسطین و در نهایت پیاده کردن نقشه های شوم خود در کشورهای اسلامی و سایر مناطق خاورمیانه می باشد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب، جعلی و عهد شکن است، گفت: آنها قراردادهایی مانند کمپ دیوید، اسلو و شرم الشیخ را منعقد کردند ولی همانگونه که خداوند متعال فرموده اینها جریانی پیمان شکن و عهدشکن هستند.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بعد از امضای این پیمان ها اقدام به ایجاد شهرک های یهودی نشین و گسترش آنها در منطقه اردن کرده که خود نقض کننده این پیمان ها می باشد.
رئیسی تصریح کرد: امروز به اعتراف همگان حتی کشورهای حامی اسرائیل، رژیم صهیونیستی همه قراردادها و عهده های خود را شکسته است.
وی با اشاره به تدبیر حکیمانه امام راحل در مساله فلسطین گفت: حضرت امام راحل، مساله فلسطین و آزادی قدس شریف را مساله اول در جهان اسلام دانستند.
رئیسی گفت: امام راحل با این سیاست، یک عقلانیت و آرمانگرایی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی بنیانگذاری کرده است.
وی، ایجاد وحدت بین امت اسلامی و استفاده از همه ظرفیت های جهان اسلام برای مبارزه با استکبار جهانی را مهمترین دستاوردهای امام راحل از تمرکز روی مساله فلسطین ذکر کرد و گفت: این ابتکارات امام راحل در سیاست خارجی، ترکیبی از عقلانیت و آرمانگرایی است.
رئیسی با اشاره به زمین گیر کردن رژیم صهیونیستی توسط جریان های مقاومت گفت: رژیم اسرائیل که مدعی مجهزترین ارتش منطقه ای است ولی جریان مقاومت در جنوب لبنان با الهام از تفکر انقلابی جمهوری اسلامی ایران و امام راحل، این رژیم را وادار به عقب نشینی کرد.
وی ادامه داد: بعد از حزب الله لبنان، نیروهای فلسطینی نیز با این تفکر که ما از حرکت های آزادی بخش و مذاکره تاکنون نتیجه ای نگرفتیم، بهترین راه را مقاومت دانسته و این راه را انتخاب کردند.
رئیسی خاطرنشان کرد: نتیجه فرهنگ مقاومت را در جنگ های 22 روزه، 33روزه و غیره شاهد بودیم و از زمانی که جریان های مقابله با اسرائیل از میزهای مذاکره و سازمان های آزادی بخش به متن مردم رفته و انتفاضه ها شکل گرفت، رژیم صهیونیستی وادار به عقب نشینی شد.
وی ادامه داد: مردم فلسطین از جمهوری اسلامی ایران به خوبی آموخته اند که با مقاومت می توان کار را به بهترین شکل ممکن پیش برد و عزتمندانه از کشور خود دفاع کرد.
رئیسی تصریح کرد: امروز آنچه در میدان برای مردم فلسطین تصمیم می گیرد دیگر میز مذاکره نیست بلکه مجاهدان حاضر در نبرد با اسرائیل هستند.
وی گفت: وضعیت مهاجرت به اسرائیل امروز معکوس شده و نه تنها یهودیان از سرزمین های دیگر به سرزمین های اشغالی مهاجرت نمی کنند بلکه مردمی از این سرزمین ها به نقاط دیگر عالم سفر می کنند.
وی با بیان این که حل مساله فلسطین با مسالحه ساختگی، مذاکره و سازش ایجاد نمی شود، گفت: امروز معادلات به نفع فلسطین و مردم این کشور در حال تغییر است.
رئیسی اظهار داشت: استکبار جهانی دنبال این بود که فلسطین دیگر اولین و مهمترین مساله جهان اسلام نباشد و این اقدام ها و مکرها بعد از جنگ جهانی اول و دوم و در زمان یک قطبی شدن جهان، شکل گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: جریان استکبار بعد از فروپاشی شوروی سابق، اسلام ناب را به عنوان مهمترین مانع برای دستیابی به منافع خود در منطقه می دید به همین دلیل، تمام توان خود را برای مقابله با این جریان به کار گرفته است.
رئیسی اظهار داشت: مهمترین اقدام های دشمن برای مقابله با اسلام ناب، تجهیز و مسلح کردن نظامی و اطلاعاتی گروه های تکفیری در دنیای اسلام و ایجاد صحنه های کشتار و تخریب بود.
وی ادامه داد: جریان القاعده، داعش و تکفیری ها دست ساخته صهیونیست ها و استکبار جهانی است که برای کشتار در جهان اسلام ایجاد کرده تا ذهن مسلمانان را از قدس شریف به سمت دیگری منحرف کنند.
رئیسی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران کانون مبارزه با تروریست تکفیری و صهیونیستی است، گفت: داعشی های دهه 60 در تهران، روزانه بین 100 تا 150 تن را ترور می کردند.
وی ادامه داد: آنها 17 هزار تن از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر و شخصیت های برجسته ما را ترور کردند ولی امام راحل که باید ایشان را قهرمان مبارزه با تروریست در دهه 60 نامید، با اقتدار مقابل آنها ایستاد.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: الگوی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی، ظلم ستیزی، حمایت از مظلومان عالم، تکیه بر قدرت مسلمانان و بی توجهی به آمریکا و مستکبران است و امروز این سیاست، ما را در سطح جهان مقتدر کرده است.
رئیسی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به برکت مقاومت و ایستادگی، امروز در جهان اقتدار و عزت دارد ولی کشورهایی مانند مصر که دنبال سازش رفتند به چه وضعی دچار شدند؟
رئیسی گفت: آنچه امروز می تواند برای یک ملت، اقتدار آفرینی کند، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن است، روحیه سازش کاری با ظالمان و مستکبران در فرهنگ دینی ما نبوده و نیست، تغییر روش هست ولی تغییر ارزش هرگز وجود ندارد.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: آمریکا و صهیونیست ها به دلیل حمایت از برخی دولت های دست نشانده خود، دنبال تعطیل کردن بیداری اسلامی در منطقه بودند، ولی ایران اسلامی با امتداد راهبردی خود، این بیداری اسلامی را افزایش داده است.
رئیسی اظهار داشت: آنها می خواستند جلوی حزب الله را در لبنان بگیرند ولی حزب الله های دیگری در سوریه، عراق و یمن تشکیل شد.
وی گفت: در حال حاضر چندین حزب الله در منطقه و شمال آفریقا شکل گرفته است و هیچ کس نمی تواند جلوی حق خواهی ملت ها را بگیرد.
وی بیان داشت: دشمنان هرگز دست از ظلم و دشمنی خود برنمی دارند ولی راه ما، عقب نشینی نیست، خیلی ها در گذشته و حال، جمهوری اسلامی ایران را به سازش و کوتاه آمدن تشویق می کردند ولی موفق نشدند.
وی ادامه داد: برخی خطاب به ایران می گفتند مساله فلسطین را رها کنید تمام مشکلات شما حل می شود، غافل از این که ما مبنا و فرهنگ اسلامی خاص خود را داریم و نمی توانیم با ظلم، سازش کنیم و نسبت به مظلوم بی تفاوت باشیم.
رئیسی اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق با داعش مقابله نمی کرد، امروز شاهد سنگرهای مقابله با این دشمنان تکفیری در ایران بودیم، تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب باعث شده که در سوریه و عراق شاهد مرگ داعش و تروریست ها باشیم.
وی گفت: راهکار اصلی مقابل دشمن، مقاومت و ایستادگی است و اگر کاری که حزب الله لبنان انجام داد در کرانه باختری انجام شود، حل مساله فلسطین نزدیک تر خواهد بود و راهکار نیز مقاومت و ایجاد یک بنیه دفاعی بازدارنده است.
رئیسی همچنین اظهار داشت: بنیه دفاعی کشور برای مقابله با داعش و کسانی است که می خواهند به کشور ما تعرض داشته باشند، باید از بنیه دفاعی کشور و کسانی که با فکر، خلاقیت و ابتکار این بنیه دفاعی را برای دفاع از کشور و مردم ایجاد کردند، تقدیر کرد.
وی با اشاره به حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داعش گفت: حرکت سپاه در اقدام موشکی علیه داعش، برای مظلومان و دشمنان پیام های جداگانه داشته است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکشنبه شب این هفته مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه «دیرالزور» در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.
در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریست های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.
تولیت آستان قدس رضوی خطاب به اندیشمندان حوزه و دانشگاه گفت: مراقب باشید دشمنی که از در بیرون شد دنبال وارد شدن از پنجره و نفود در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی است.
رئیسی اظهار داشت: کسانی که امروز مرزبانان فکری کشور هستند باید بدانند دشمن دست از دشمنی خود برنمی دارد بلکه به دنبال نفوذ در این نظام پاک، مقتدر و اثرگذار است.
وی ادامه داد: اگر معتقد باشیم که این نظام و مراکز دینی ما، برای امت اسلامی اثرگذاری دارد دشمن به دنبال آن است که این مجموعه را از کارآمدی بیندازد و یا حداقل کارآمدی آن را کاهش دهد؛ مقابله با ترفند دشمن، بیداری و بصیرت آفرینی نیروهای آگاه و اثرگذار را می طلبد.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.