به گزارش ایرنا، دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در این این کنگره گفت: متاسفانه برخی از احزاب ریشه دار، بعد از انتخابات کار را تمام شده می دانند و غیرفعال می شوند در حالی که دولت ها همیشه نیازمند نظارت احزاب هستند.
آیت الله سید حسین موسوی تبریزی افزود: احزاب در جامعه ما هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکردند وگرنه احزاب موفق باید با قدرت در برابر افراد فرصت طلب، مقاومت کنند.
وی ادامه داد: مردم در پای صندوق های رای حضور پیدا کرده و فرد اصلح را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب کردند و بعد از انتخابات نیز باید پیوسته از طریق احزاب، مطالبات خود را تذکر دهند و دولت نیز باید به این مطالبات پاسخ دهد.
دبیر حزب اراده ملت ایران شبعه قم نیز در این مراسم با بیان این که در یک نظام دموکراتیک، احزاب به عنوان ستون فقرات دموکراسی نقش تعیین کننده ای در توسعه و تعمیق مردم سالاری دینی دارند، گفت: از دکتر حسن روحانی انتظار داریم بیش از پیش حامی و حافظ گسترش فعالیت ها و نهادینه شدن احزاب باشد.
حسین منصوری تاج افزود: در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم سالار، ضمن تاکید بر آزادی فعالیت های حزبی، زمینه و بستر قانونی آن نیز فراهم شده است.
وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی بر پایه اسلامیت و جمهوریت پایه گذاری شده و نقش مردم در تعیین سرنوشت خویش و انتخاب ارکان نظام به روشنی در قانون اساسی مورد تاکید است.
وی گفت: برای رسیدن به اهداف قانون اساسی و اعمال حاکمیت مردم و نظارت قانونمند آنان، روند صحیح اداره امور مملکت، حضور احزاب به عنوان رکن اساسی دموکراسی و چشم تیزبین ملت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
در پایان این مراسم بیانیه ای صادر و توسط مجری برنامه قرائت شد، که در آن آمده است: ما ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، اقدام به حق و مقتدرانه جمهوری اسلامی در حمله موشکی به مواضع تروریست ها در سوریه را انتقال پیام مهم به همه دشمنان و بیان کننده قدرت بالای دفاعی کشور قلمداد می کنیم.
به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکشنبه شب این هفته مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه «دیرالزور» در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.
در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریست های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.
بیانیه حاکی است: آرای هدفمند ملت همواره تضمین کننده ثبات، اقتدار و تداوم نظام اسلامی و دارای پیام های مشخص و جهت گیری های روشنی بوده که باید زمینه و بستر تحقق و اجرای کامل مطالبات عمومی فراهم شود و همه ارکان نظام بنا بر خواست ملت با رئیس جمهور منتخب برای تحقق وعده ها و برنامه های او همکاری و تشریک مساعی کنند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همبستگی اجتماعی و وفاق ملی مهمترین ضروریات جامعه و تامین کننده امنیت پایدار کشور بوده و همه جریان های سیاسی با اجماع حول منافع مردم ضمن رقابت سیاسی قانونمند، مصالح ملی را بر منافع حزبی ترجیح دهند و در این مسیر هر گونه حرکت افراط گرایانه که موجب اختلاف و بی اعتمادی بین مردم باشد، مخالف خواست ملت بوده و همصدایی با دشمنان این مرز و بوم محسوب می شود.
بیانیه ادامه یافته است: در شرایط پرتنش جهانی بویژه منطقه خاورمیانه، سیاست خارجی مبتنی بر تنش زدایی و در چارچوب حکمت، عزت و مصلحت می تواند منافع ملی کشور را تامین و تنش های خطرناک را از حاکمیت سرزمینی ایران دور کند.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.