به گزارش ایرنا، سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در پایان این جلسه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیشنهاد ارایه شده به شورا از سوی کارگروه ماده 18 که متشکل از نمایندگانی از اداره کل آموزش و پرورش، انجمن اولیاء و مربیان و همچنین شهرداری است از سال تحصیلی آینده، هفت درصد به نرخ کرایه سرویس های دانش آموزان اضافه می شود.
عباس ذاکریان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر رقم دقیق نرخ قدیم و جدید سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان قمی گفت: اعلام این نرخ ها به دلیل داشتن ردیف های متعدد کار دشواری است، ولی در مجموع مبلغ کرایه فعلی همه خودروهایی که اقدام به نقل و انتقال دانش آموزان استان می کنند، هفت درصد بیشتر خواهد شد.
وی همچنین مجوز دریافت تعرفه خدمات، بابت تخصیص سوخت گازوییل به ناوگان دیزلی خودروهای تحت پوشش سازمان اتوبوس رانی را از دیگر مصوبه های مهم این جلسه علنی عنوان کرد و افزود: با توجه به ارسال نامه از طرف وزارت کشور تمامی خودروهای مذکور به منظور دریافت سهمیه سوخت باید از اتوبوس رانی پروانه بهره برداری دریافت کنند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم همچنین مبلغ پرداختی برای اخذ این سهمیه برای هر یک از خودروهای مینی بوس، میدل باس و اتوبوس را به ترتیب پانصد ریال، یک هزار ریال و یک هزار و پانصد ریال ذکر کرد.
وی همچنین با اشاره به بررسی پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص احداث پارکینگ های طبقاتی عمومی در مراکز آموزشی درمانی شهید بهشتی، هدایتی و فرقانی افزود: علوم پزشکی از شورا درخواست کرده تا نرخ بهره برداری از این پارکینگ ها که قرار است توسط سرمایه گذار ساخته شود را از شمول نرخ گذاری مستثنی کند و پس از مباحث صورت گرفته پیرامون این موضوع مقرر شد، شهرداری آن را در قالب لایحه ای تنظیم و به شورا ارسال کند.
همچنین اخذ مجوز افزایش میزان تخفیف جهت عوارض تراکم 300 میلیارد ریالی داده شده به موسسه حرا به عنوان پیمانکار متروی قم نیز از دیگر لوایح این جلسه بود، که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: با توجه به مطالبه های این موسسه از شهرداری، شورای شهر سال گذشته اقدام به صدور مجوز واگذاری زمین و تراکم برای وصول طلب این موسسه نمود، اما آنها به دلیل رکود و کمبود تقاضای موجود و برغم تمدید مدت زمان صورت گرفته نتوانستند به موقع نسبت به فروش تراکم اقدام کنند.
حجت الاسلام سید محمد آتش زر ادامه داد: در نهایت شهرداری قم با ارسال لایحه جدیدی به شورا خواستار افزایش نرخ تخفیف اعمال شده برای عوارض به میزان 30 درصد به قیمت زمین در سال 94 شده است، که کمیسیون مربوطه با همین میزان تخفیف اما بر اساس نرخ زمین در سال 95 موافقت نموده است.
پس از بحث و بررسی های انجام شده و ارایه پیشنهاد از سوی یکی از اعضا مبنی بر اعمال 25 درصد تخفیف به قیمت زمین در سال 94، مقرر شد به صورت جداگانه برای نظر کمیسیون، لایحه شهراری و همچنین پیشنهاد ارایه شده، رای گیری صورت بگیرد که در این میان لایحه شهرداری مبنی بر تخفیف 30 درصدی برای عوارض تراکم طبق نرخ زمین در سال 94 به اتفاق آراء به تصویب رسید.
مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال آغاز شد، راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم نیز مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.