به گزارش ایرنا، سید رحمان دانیالی در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس افزود: عمل ناشایست ما در مورد آب های زیرزمینی و بهره برداری نادرست از این منابع، مشکلات زیادی را برای جامعه ایجاد کرده و خواهد شد.
وی ادامه داد: سرمایه طبیعی ما، در حقیقت همین همین منابع طبیعی مانند دریاچه نمک، حوض سلطان و.. هستند و در صورت توجه نکردن به این سرمایه های الهی، شاهد بی مهری هایی از سوی طبیعت خواهیم بود.
دانیالی اظهار داشت: مشکلاتی که امروز به خاطر دریاچه نمک گریبانگیر ما شده ناشی از همین بی مهری های طبیعت است که منشاء آن خود ما بودیم.
وی با بیان اینکه استفاده از گردشگری طبیعی در کشور امری ضروری است، گفت: درآمد ناشی از جاذبه گردشگری در کشور ما بسیار بالاست و در صورت افزایش امکان بهره برداری از گردشگری پایداری، خدمت قابل توجهی به کشور ارائه خواهد شد.
دانیالی اظهار داشت: در مقابل بی توجهی به مسائل زیست محیطی، ضررهای غیرقابل جبرانی برای ما به همراه دارد به گونه ای که یک هشتم مرگ و میر جهان و عامل 25درصد بیماری ها به مسائل زیست محیطی مربوط می شود.
وی با اشاره به اسراف های زیاد و آلوده کردن محیط زیست به واسطه دور ریز غذاها ادامه داد: متاسفانه با وجودی که ما از نظر مسائل دینی و تمدنی بسیار قوی هستیم ولی در سال 35 میلیون تن دور ریز موارد غذایی در سال داریم که این صرفه جویی در همین مقدار، حدود 800 میلیون از گرسنه های جهان را پوشش می دهد.
دانیالی اظهار داشت: اگر هر ایرانی در هر وعده غدایی 10 عدد برنج دور زیر داشته باشد روزانه حدود 80 تن در هر وعده، دور ریز داریم و اگر اینها را کنار هم بگذاریم می توانیم کارهای بزرگی داشته باشیم.
وی گفت: در این زمینه تفاهم نامه هایی با حوزه های علمیه و آموزش و پرورش داشتیم و امید است با توصیه علما و بزرگان دینی شاهد تحولی در این زمینه باشیم.
16 تا 22 خرداد ماه به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.