به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا اسکندری عصر سه شنبه در دیدار با کاردینال دوبست عالی ترین مقام کاتولیک فرانسه اظهار داشت: برای رفع این نگرانی ها یافتن راهکارهای موثر و کارآمد و سپس رسیدن به توافق در مورد آنها میان رهبران این 2 دین بزرگ آسمانی ضروری است.
وی با اشاره به اهمیت سفر مقام های کاتولیک به ایران، افزود: اگر این سفرها هیچ دستاوردی در راستای رسیدن به این هدف مورد نظر نداشته باشد، به طور حتم بی نتیجه خواهد بود.
معاون حوزه علمیه خواهران همچنین ترویج روز افزون فرهنگ هم جنس بازی و گرایش به جنس موافق را مصداق بارز فروپاشی اخلاق جوامع بشری در دوران کنونی دانست، و افزود: پیرامون این مسائل که یکی از مهمترین معضل های دینی، فرهنگی و اجتماعی حال حاضر جهان محسوب می شود، باید کمیته های علمی را با حضور متخصصان و صاحبنظران ایجاد کنیم.
اسکندری افزود: طبیعتا در بین اندیشمندان و متفکران مسلمان و مسیحی شخصیت هایی هستند که بتوانند حول محور این موضوع های مهم گفت و گو کنند و به یک سری راهکارهای مناسب برای انجام اقدامات جامع برسند.
وی همچنین اتخاذ رویکرد حداقلی نسبت به دین را از جمله ویژگی های جوامع غربی توصیف کرد، و افزود: امروز بعضا در واتیکان برای تبلیغ دین مسیح شاهد تولید فیلم ها و نشریه هایی با محتوای مسائل جنسی هستیم، که در آنها یک فرد برای اینکه پیرو آئین مسیحیت به شمار آید، بدون توجه به مبانی شریعت و دستورهای حضرت عیسی (ع) همین که مدال و گردن آویز مسیحی به همراه داشته باشد، کافی است.
کارینال دوبست نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از سفر خود به ایران و شهر مقدس قم، افزود: روشی که ما در کشورمان یعنی فرانسه برای تبلیغ دین مسیح استفاده می کنیم، یک روش کامل سنتی و مبتنی بر آموزه ها و ارزش های الهام گرفته از مسیحیت است، که بر سه اصل صلح و دوستی، واقعیت را دیدن و قضاوت کردن صرف و محض بر اساس کلام خدا در انجیل مقدس دلالت دارد.
این کشیش برجسته فرانسوی همچنین ضمن تائید سخنان مطرح شده در این دیدار در خصوص مساله هم جنس گرایی به عنوان یک بحران جدی اخلاقی در جوامع غربی و مدرن امروزی جهان تصریح کرد: باید با بیان حقیقت زندگی و خلقت انسان مطابق آنچه که در سخن خداوند نیز آورده شده، همه کسانی که در این مسیر (هم جنس گرایی) گام بر می دارند، را هدایت کنیم، و بگوئیم شما نیز می توانید به انسان هایی که همواره خداوند آنها را دوست می دارد، تبدیل شوید.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.