به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم تصریح کرد: اگر مردم در صحنه نباشند حتی اگر پیشوای جامعه حضرت علی(ع) باشد، هیچ کاری از پیش نمی رود، از این رو مردم باید همواره به عنوان حمایت از رهبر معظم انقلاب و پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه حضور داشته باشند.
وی با اشاره به حضور گسترده و چشمگیر مردم کشورمان در صحنه های حساس انقلاب اسلامی، گفت: امروز در شرایط بسیار حساس ملی، منطقه ای و بین المللی قرار گرفته ایم و آنچه می تواند مشکلات کشورمان را برطرف کند حضور گسترده مردم در صحنه است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که روز برگزاری انتخابات، روز جشن است، اظهار داشت: این فرمایش ایشان ریشه دینی و اعتقادی دارد، زیرا حضور در پای صندوق های رای یک وظیفه و تکلیف ملی، قانونی و شرعی است و کسانی که توفیق انجام تکالیف خود را دارند جشن می گیرند.
وی با بیان این که ریاست جمهوری یک وظیفه و تکلیف بسیار سخت و سنگین است، خاطرنشان کرد: روز پس از انتخابات، برگزیده مردم باید خود را برای خدمت به مردم آماده کند و پیروز اصلی انتخابات ملت شریف ایران و نظام اسلامی است.
اسکندری با بیان این که کسانی که در انتخابات شرکت می کنند در نزد خداوند متعال دارای اجر خواهند بود، تصریح کرد: مردم کشورمان حضور در انتخابات را به ساعت های پایانی موکول نکرده و هرچه سریعتر به شعبه های اخذ رای مراجعه کرده و آرای خود را به صندوق ها بیندازند.
وی بر ضرورت انتخاب کاندیدای اصلح و توجه به این امر مهم و حساس تاکید کرد و گفت: کسانی که در برگزیدن کاندیدای اصلح به شناخت نرسیده اند، با پرسش از کسانی که آگاهی دارند می توانند کاندیدای اصلح را شناسایی و انتخاب کنند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در حدود 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شد.
56 میلیون و 410 هزارو 234 تن واجد شرایط لازم رای دادن هستند که امروز می توانند با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر کشور آرای خود را به صندوق بریزند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، بر ضرورت رسیدگی به وضعیت مساجد تاکید کرد و گفت: نیازمندی مساجد باید با هماهنگی هیات امنای مساجد برطرف شود، نه این که هرکس وسایل کهنه ای که نیاز ندارد را به مسجد اهدا کند.
وی با اشاره به شان و جایگاه باعظمت مساجد در مکتب والای اسلام، خاطرنشان کرد: حضور در مساجد دارای شرایط و آداب خاصی است و باید نسب به رعایت نظم و انضباط در مساجد بسیار توجه و دقت نظر داشته باشیم و اینگونه نباشد که با رعایت نکردن نظم و بهداشت موجب آزار مومنان شویم.
اسکندری با بیان این که مومنان و نمازگزاران باید با داشتن وضع ظاهری و رفتاری خوب و اخلاق حسنه موجب پررونق شدن مساجد شوند، تصریح کرد: برنامه های فرهنگی و معنوی مساجد باید کوتاه اما پرمحتوا باشند تا دیگران برای حضور در مساجد مشتاق باشند.
وی در پایان با بیان این که مردم باید نیازهای فکری و فرهنگی و معنوی و آگاهی و بصیرت خود را در مساجد تامین کنند، اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان باید توجه و اهتمام ویژه ای نسبت به مساجد و فعالیت های فرهنگی و معنوی به ویژه برگزاری محافل قرآنی داشته باشیم.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.