به گزارش ایرنا، شهر قم مهد پرورش عالمان دینی و مرجعیت تشیع و مرکز شکل گیری انقلاب اسلامی است؛ این شهر همواره مورد توجه دولت های مختلف بوده و تاثیر زیادی در تحولات ملی و بین المللی ایفا کرده است.
مردم این استان در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی حضوری فعال و پرشور داشته اند و همواره از پیشتازان مشارکت در افعال سیاسی به ویژه انتخابات بوده اند.
میزان مشارکت مردم استان قم در انتخابات گوناگون جزو بیشترین درصد در سطح کشور بوده است و مردم این استان بر اهمیت حضور خود در صحنه های مختلف سیاسی کاملا واقف و آگاه هستند.
مسئولان استان قم از ماه ها قبل تمهیدات برگزاری 2 انتخابات پیش رو که روز جمعه، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود را آماده کرده اند و تمامی مقدمات فراهم شده است تا این بار نیز شهروندان قم پا به پای هموطنان در خلق حماسه ای بزرگ شریک باشند.
استان قم با دارا بودن جمعیتی بیش از یک میلیون و 250 هزار تن، یکی از کلان شهرهای کشور محسوب می شود و در 140 کیلومتری استان تهران واقع شده است؛ این استان پنج بخش و 10 دهستان دارد.

** حضور در انتخابات ایران را از بسیاری آسیب های امنیتی واکسینه می کند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ایران را از بسیاری از آسیب های امنیتی که در طراحی های برخی کشورها علیه ایران صورت گرفته است، واکسینه می کند.
علی لاریجانی در جلسه توجیهی سرناظران و ناظران انتخابات شوراها در قم، با بیان این که انتخابات پیش رو در سطح ملی و بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: تمام دوربین های جهان به برگزاری این انتخابات متمرکز شده است تا آنچه که در ایران رخ می دهد را منعکس کنند.
وی تصریح کرد: به ویژه با تحرک هایی که این روزها در منطقه با آن روبه رو هستیم، آشفتگی های امنیتی و زد و بندهایی که در منطقه صورت می گیرد، این که ایران از پشتوانه مردمی در انتخابات برخوردار باشد از نظر سیاسی، اجتماعی و امنیتی بسیار مهم است.
وی ادامه داد: درگذشته کمتر این مقدار مساله سازی در بعد ملی و بین الملی داشتیم، رفتارهای چند سال اخیر در منطقه نشانگر سنگ اندازی است.
لاریجانی تاکید کرد: اگر دلسوزانه عمل و افراد را برای حضور در انتخابات ترغیب کنیم یک فعل سیاسی مهمی در کشور انجام می شود.
وی گفت: اهمیت انتخابات به اندازه ای است که رهبر معظم انقلاب چندین بار بر اهمیت حضور مردم و صحت این فعل سیاسی و اجتماعی تاکید کرده اند.

** حضور فعال در انتخابات پشتوانه مردمی نظام را به نمایش خواهد گذاشت
استاندار قم نیز با صدور پیامی اعلام کرد: اقشار مختلف مردم شریف و انقلابی استان قم همگام با سایر ملت بزرگ ایران، با حضور گسترده در انتخابات، برگ زرینی را بر کارنامه حماسه آفرینی های خود افزوده و یکبار دیگر قدرت واقعی و پشتوانه مردمی نظام را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش خواهند گذاشت.
سید مهدی صادقی همچنین در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم نیز گفت: مردم باید با استفاده از سخنان منطقی و کارشناسی یکدیگر را برای شرکت پرشور در انتخابات تشویق کنند تا در شرایط حساس فعلی، انتخاباتی مثال زدنی برگزار شود.
وی اضافه کرد: در حال نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات هستیم در این شرایط همه آحاد جامعه از مسئولان اجرایی تا اقشار مختلف مردم وظیفه دارند به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای حضور حداکثری رای دهندگان برپای صندوق های رای گیری تلاش کنند.
وی ادامه داد: همه وظیفه دارند تا مردم را نسبت به اهمیت انتخابات و شرکت گسترده در آن آگاه نمایند و به آنان بگویند حتی یک رای هم می تواند در سرنوشت کشور تاثیر گذار باشد.
صادقی گفت: حضور مردم بر پای صندوق های رای نقش موثری در سیاست های داخلی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران دارد و نگاه جهانیان به این اتفاق مهم است.

** مردم مطمئنا حضوری حداکثری خواهند داشت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز با بیان این که مشارکت مردم در انتخابات پیش رو به طور حتم حداکثری خواهد بود، گفت: مردم ما هوشمند هستند و هر زمان که نظام اسلامی نیاز به حضور ملت داشته باشد، از همه هستی خود گذشته اند.
احد جمالی درهمایش دانش آموزان رای اولی، افزود: رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و عقلای کشور بر حضور حداکثری و مشارکت پرشور در این عرصه سیاسی کشور تاکید دارند.
وی ابراز امیدواری کرد: در 29 اردیبهشت امسال شاهد مشارکت حداکثری و حماسه سیاسی بی نظیر در قم و کشور باشیم تا به واسطه این حضور سرمایه اجتماعی نظام بیشتر و دشمنان نظام و حاکمیت ناامید شوند.

** 782 هزار و 974 تن واجد رای دادن
وی همچنین درجمع خبرنگاران گفت: تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در قم، 782 هزار و 974 تن است که 19 هزار و 552 تن آنها رای اولی هستند و برای نخستین بار امکان حضور در انتخابات و مشارکت در تعیین سرنوشت خود را پیدا می کنند.
احد جمالی همچنین با اشاره به این که هم اکنون 530 تن در عرصه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در قم نامزد هستند، افزود: در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال 92، یک هزار و 300 تن ثبت نام کردند که از این تعداد 429 تن شهری و 872 تن نیز روستایی بودند.
وی بیان کرد: برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابی قم 669 صندوق اخذ رای پیش بینی شده که 57 صندوق نسبت به انتخابات مجلسین در سال 94 بیشتر شده ، تا روند اخذ رای و شمارش آرا سرعت بیشتری پیدا کند.
وی با بیان این که از این تعداد صندوق اضافه شده تنها یک صندوق درمناطق روستایی و 56 صندوق دیگر درشهرها مستقر هستند، افزود: تعداد صندوق های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نیز 721 صندوق است.
جمالی همچنین تعداد شعبه های ثابت اخذ رای در استان را 530 شعبه و سیار را 28 مورد ذکر کرد، و افزود: تعداد تعداد بازرسان و سر بازرسان وزارت کشور برای انتخابات ریاست جمهوری درقم 720 و برای انتخابات شوراها 300 تن است.
وی همچنین تعداد ناظران و سر ناظران انتخابات شوراها را یکهزار و 500تن بر شمرد، و افزود: تعداد ناظران و سر ناظران شورای نگهبان که فقط برای انتخابات ریاست جمهوری است، نیز 2 هزار تن می باشد.
جمالی با اشاره به آماده باش پنج هزار نیروی انتظامی برای تامین امنیت انتخابات درقم افزود: از این تعداد 2هزار نیرو در سطح استان و 2 هزار تن درشعبات اخذ رای مستقر هستند، و یکهزار نیروی مابقی نیز مربوط به نیروهای بسیجی است که در بحث برقرار نظم مشارکت دارند.

** قم آماده برگزاری انتخابات در بهترین شرایط است
فرماندار قم نیز در جلسه هماهنگی هیات های عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم، گفت: با توجه به همکاری های انجام گرفته میان دستگاه ها و امکانات فراهم شده، استان قم آماده برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم در بهترین شرایط مورد انتظار است.
رضا سیار افزود: مقدمات کار در حوزه پشتیبانی و تدارکاتی با مشارکت همه دستگاه های استان برای برگزاری انتخابات خوب و با مشارکت حداکثری مردم فراهم شده است؛ استان قم در انتخابات گذشته در میان شهرهای کشور رتبه برتر را به دست آورد که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
وی گفت: به دلیل این که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود امید است با همکاری همه دستگاه ها، انتخابات به نحو عالی برگزار شود.

** مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مهم ترین هدف است
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قم نیز در جلسه توجیهی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قم نیز بر حضور گسترده مردم درانتخابات آتی تاکید کرد.
احمد امیر آبادی افزود: انشاء الله مردم با شرکت باشکوه خود درانتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا حماسه دیگری را رقم خواهند زد.
وی اظهار داشت: حضور گسترده و باشکوه مردم دراین انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام می باشد.

** بر اساس وظیفه شرعی و انقلابی در انتخابات شرکت کنیم
رئیس هیات نظارت شورای نگهبان در قم نیز در جلسه توجیهی ناظران و سرناظران انتخابات قم، گفت: باید بر اساس وظیفه شرعی، انقلابی و ملی در انتخابات شرکت کنیم.
نصرت الله لطفی به وظایف ناظران در برگزاری انتخابات اشاره و اضافه کرد: ناظران باید بر اجرای قانون انتخابات، ضوابط برگزاری انتخابات، اخذ رای، شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه و همچنین انطباق عملکرد مجریان انتخابات با ضوابط قانونی نظارت داشته باشند.
وی با تاکید بر این که ناظران باید کاملا به ضوابط قانونی آگاه باشند، اضافه کرد: بنای صحت انتخابات، شمارش آرا، تنظیم صورتجلسه و اعلام نتیجه انتخابات به مهر تایید نظارت است که با نظارت کارآمد، دقیق و مستمر حاصل می شود و لازمه آن دقت در کار است.
وی تاکید کرد: فضای شعبه های اخذ رای باید کاملا صمیمی و همراه با برخورد عاطفی، صمیمیت و محبت و همراهی مشروط به رعایت قانون باشد و هرگز صمیمیت باعث تحت شعاع قرار گرفتن ضوابط قانونی نشود.
دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 1396 برگزار می شود.

**حضور پرشور مردم در انتخابات، اقتدار کشور را ثابت می کند
فرمانده انتظامی استان قم گفت: حضور مقتدارنه در فضای بین المللی و تثبیت جایگاه نظامی کشور در دنیا به دلیل حضور پرشور مردم در انتخابات است.
سردار کاظم مجتبایی در آیین صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان قم، با بیان این که انتخابات پشتوانه سیاسی کشور است به تلاش دشمنان در مخدوش کردن موقعیت ایران در دنیا اشاره کرد.
وی با بیان این که ملت ایران با انتخابات به دنیا ثابت می کند خودشان صاحب نظام هستند، از انتخابات به عنوان سپر دفاعی در برابر تهاجم دشمن نام برد و در اهمیت آن افزود: انتخابات سپری در برابر باور و نقشه غلط دشمن ایجاد و معادلات نظامی شان را خنثی می کند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری ** جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.