به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم بیان کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف است،نسبت به مساله ای که به سرنوشت انسان مربوط است نباید بی تفاوت باشیم و باید با شرکت در انتخابات علاقه خود را به نظام نشان دهیم.
آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: در زمانی جهاد؛ رفتن به جبهه و جان دادن و خون دادن بود، اما در حال حاضر شرکت در انتخابات 29 اردیبهشت ماه جهاد در راه خدا است.
وی بیان کرد: انتخابات پیش رو بسیار اثرگذار است،مردم باید حضور حداکثری در این انتخابات داشته باشند و بدانند که هر رای تیری بر پیکر دشمنان است.
آیت الله نوری همدانی گفت:امیدوارم روز جمعه انتخاباتی با حضور حداکثری، با شور و شکوه در کشور برگزار شود.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت برگزار می شود.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود بر حمایت و حفظ نظام تاکید و بیان کرد: نظامی که در ایران تشکیل شده از روی ایمان، عقیده و نظامی ولایی برگرفته از فرهنگ اهل بیت(س) است.
وی افزود: بر اساس فرموده امام راحل حفظ این نظام از همه واجبات بالاتر است و باید مراقب باشیم تا کسی علیه نظام کوچکترین حرف، سیاه نمایی و هتک حرمتی نداشته باشد.
وی اضافه کرد: این نظام خدمات بسیار زیادی در سراسر ایران انجام داده و شاهد هستیم که تمام شهرها و روستاها از آب، برق، تلفن و آسفالت برخوردار هستند.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد:از لحاظ سیاسی نیز مردم از این که زیر بار سلطه استکبار و استبداد بودند رهایی یافتند و از لحاظ فرهنگی شناخت مردم از دین و جامعه ارتقا یافته است.
وی به طلاب حوزه علمیه سفارش کرد: در سفرهای تبلیغی ماه رمضان خدمات نظام اسلامی را به مردم شرح دهند و یادآوری کنند.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.