به گزارش ایرنا، محمد اسفندیاری عصر شنبه در نشست هنرمندان حامی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در محل ستاد این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در منطقه نیروگاه قم، اظهار داشت: حوزه کتاب و انتشارات در دولت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراز و فرودهای زیادی داشته است.
وی تاکید کرد: در فاصله سال های 76 تا 84 یعنی در دوران دولت اصلاحات یکی از بهترین دوره های آن به شمار می رود و کتاب های گوناگونی منتشر شده است.
وی افزود: پس از آن دوران چهار ساله دولت حسن روحانی نیز یکی از پر فروغترین دوره های کتاب از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون محسوب می شود.
این اسلام پژوه، تاریخ نگار و سرپرست دانشنامه امامت گفت: هم اکنون اگر نزد هر کدام از ناشران برجسته کشور که برویم، از تعامل دولت روحانی با نویسندگان و اهالی حوزه نشر رضایت کامل دارند، و از اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این دولت در بحث ممیزی ها سخت گیری های چندانی نمی کند، بسیار خشنود هستند.
وی تصریح کرد: وزارت ارشاد دولت یازدهم از سال 92 تاکنون با ناشران به شیوه تسامح و تساهل برخورد کرده و به اهل قلم و اندیشه اجازه داده سخنان و دیدگاه های خود را به روشنی تبیین کنند.
اسفندیاری همچنین خاطر نشان کرد: برخی ها تصور می کنند اگر وزارت ارشاد مجوز کتابی را می دهد باید از ابتدا تا انتهای آن را تائید کرده باشد ولی این طرز فکر اشتباه است، چرا که آیا وزارت کشور که می گذارد یک شخص سخنرانی کند از اول تا آخر سخنرانی آن را تائید می کند.؟
وی ادامه داد: از این رو صدور مجوز یک کتاب از طرف وزارت ارشاد نیز لزوما به معنای تائید محتوای آن نیست، که دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.
اسفندیاری گفت: رفتارهایی که برای ایجاد ممیزی و محدودیت در امر نشر آثار فرهنگی و ادبی صورت می پذیرد، نوعی ناراضی تراشی است، در حالی که در نظام اسلامی باید در جهت نرم شدن دل ها به سمت انقلاب و ارزش های آن تحبیب قلوب شود، که دولت تدبیر و امید در این زمینه عملکرد خوبی داشته و امیدواریم در چهار سال آینده نیز تداوم پیدا کند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه در پیش رو 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.