به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور شامگاه سه شنبه در جلسه توجیهی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قم، افزود: دستورالعمل تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی به تعداد کاندیداها تهیه شده و نامزدهای انتخابات باید با مطالعه درست و دقیق آن از تخلفات احتمالی جلوگیری کنند.
وی اضافه کرد:اگر انگیزه افراد الهی و خدمت به مردم باشد،بداخلاقی های انتخاباتی صورت نمی گیرد وهدف توسعه و سازندگی شهر می شود.
وی تاکید کرد: به مقررات اخلاقی و آموزه های دینی پایبند باشید و در این مسیر حرکت کنید.

*معاون دادستان عمومی و انقلاب قم نیز در این جلسه گفت: کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا بر قانون مداری و حرکت در چارچوب قوانین انتخابات پایبند باشند.
روح الله مسلم خانی افزود: لازمه رعایت قانون مطلع بودن از اصول آن است و کاندیداها باید اشراف کاملی بر بندهای مختلف قانون تبلیغات انتخاباتی داشته باشند.
وی اضافه کرد: کاندیداها باید با پایبندی به قانون در فضایی امن و آرام رقابت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: کسانی که بخواهند این فضای امن و آرام را به چالش بکشند به طور حتم با آن ها برخورد می شود.
مسلم خانی تاکید کرد: فضای انتخابات باید فضای وحدت باشد و تحریک احساسات قومی و قبیله ای به ویژه در روستاها از مصادیق جرم است.
وی ، ایجاد آلودگی صوتی، راه اندازی کاروان های تبلیغاتی و استفاده از عناوین جعلی حزبی را از دیگر مصادیق جرم در انتخابات عنوان کرد.

*مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: این دستگاه قضایی با نظارت کامل بر روند تبلیغات نامزدهای انتخاباتی، با اقداماتی که به سیاه نمایی و یا تخریب چهره نظام منتهی شود، برخورد جدی و قاطع می کند.
سعید کاویانی عصر افزود: سوء استفاده از موقعیت شغلی، امکانات دولتی و یا ادیان، مذاهب و قومیت ها از دیگر اولویت های دستگاه قضایی است که در صورت مشاهده به طور قاطع برخورد می شود.
وی اضافه کرد: همه مدیران استان موظف هستند در صورت مشاهده این تخلفات و جرایم، مراتب را به دبیرخانه ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات دادگستری اطلاع دهند.
وی تاکید کرد: دستگاه قضایی در حمایت از فعالیت های انتخاباتی تشکل های دارای مجوز و برنامه های آن ها اهتمام جدی دارد و با هر نوع اخلال در فعالیت این کاندیداها برخورد جدی می شود.
کاویانی افزود: تشکل هایی که از استان تهران مجوز گرفته اند، باید بر اساس قانون مجوز استانی نیز داشته باشند.
وی بیان کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخابات فعالیت خود را از اسفندماه سال گذشته در دادگستری استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم آغاز کرد و ذیل این ستاد سه کمیته امنیتی، فرهنگی و حقوقی قضایی شکل گرفت.
وی افزود: این ستاد وضعیت قم را در راستای پیشگیری های توسعه مدار با توجه به سیاست ابلاغی از قوه قضاییه و تاکیدات رئیس کل دادگستری استان رصد می کند.
کاویانی اضافه کرد: رویکرد این ستاد در حوزه پیشگیری از تخلفات انتخابات حول محور تعهدگرایی است و بر همین مبنا نیز در حوزه انتخابات ریاست جمهوری به صورت مستقیم با ستادهای نامزدها در ارتباط هستیم و در رابطه با نامزدهای شوراها تا نهایی شدن لیست تایید صلاحیت شده ها همه گزارش جرایم و تخلفات را دردبیرخانه ستاد وصول و انطباق داده شده است.
وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات به ویژه در فضای مجازی به صورت جدی در حال بررسی هستیم و اساس بحث ما دعوت از افرادی است که از حدود قانون و التزام به قانون حرکت کنند.
وی با تاکید بر برخورد با تبلیغات زودهنگام و تخلفات قانونی دیگر، تصریح کرد: تاکنون 60 گزارش از اداره اطلاعات، پلیس فتا، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی استان وصول و دسته بندی شده است که به دادگاه ویژه روحانیت و یا به دادسرای انقلاب ارسال خواهد شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
جلسه توجیهی داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم، رضا سیار فرماندار قم و حجت الاسلام ذوالنوری عضو هیات نظارت بر انتخابات قم در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد و در پایان نامزدها سوالات خود را از مسئولان اجرایی پرسیدند.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.