به گزارش ایرنا، محمدرضا بهرامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته هلال احمر از 18 تا 24 اردیبهشت ماه با شعار « جهانی در انتظار صلح» اظهار داشت: پارسال 266 مورد حادثه اعلام شد که با خدمات رسانی امدادگران این جمعیت موفق به امدادرسانی به این تعداد افراد شدیم.
وی افزود: همچنین بیش از یک میلیون و 800 هزار تماس با سامانه 112 ندای امداد گرفته شد که خدمات رسانی لازم صورت گرفت ضمن این که این سامانه در دو بخش آموزشی و امداد رسانی پاسخگوی نیازهای مردم است.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران از اجرای طرح سهام نیکوکاری خبر داد و گفت: این طرح در راستای توسعه شبکه حضور خیران در کمک های بشردوستانه آغاز شده است به گونه ای که کارمندان دولت می توانند چهار رقم آخر فیش حقوقی خویش را به این طرح اختصاص دهند و از بخش مالی اداره خویش بخواهند تا این اقدام اجرایی شود.
امیرحسین علیمردانی افزود: یک هزار پرونده بیماری خاص و صعب العلاج در استان قم داریم که می توان با این رقم مشکلات این افراد را تا حدی برطرف کرد این در حالی است که بودجه حمایتی جمعیت هلال احمر قم ناچیز است که با حمایت خیران بخشی از هزینه بیماران نیازمند تامین می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح اطعام گفت: یکی از برنامه هایی که برای سومین سال اجرایی می شود برپایی سفره اطعام در شب رحلت حضرت خدیجه(س) دردهم ماه مبارک رمضان است که در راستای تکریم این بانو برگزار می شود در همین راستا سال گذشته یک هزارتن را اطعام دادیم و امسال نیز این ظرفیت را پوشش خواهیم داد.
وی ادامه داد: طرح همای رحمت نیز در ماه مبارک رمضان برگزار می شود تا از این طرح سبدهای کالا به خانواده های نیازمند اهدا کنیم همچنین در طرح فرشتگان رحمت طرح نوروزی 2 هزار و 820 سبد کالا به خانواده های مستحق اهدا شد.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به رونق بخشی به برنامه های اوقات فراغت جوانان گفت: این برنامه ها در 30 رشته مختلف فنی و حرفه ای، آموزشی و فرهنگی ارائه می شود.
محمد مصباحی موحد گفت:سال گذشته 703 برنامه برای 44 هزار و 460 تن برگزار شد به گونه ای که روزانه به صورت میانگین 300 تن در کلاس های آموزشی شرکت کرده اند.
وی با بیان اینکه طرح دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در مدارس استان در حال اجرا است گفت: این طرح با آموزش امدادی و کمک های اولیه در 120 مدرسه در حال اجرا است.
وی خاطر نشان کرد: برای اعضای کانون های غنچه، دانش آموزی، دانشجویی، طلاب و جوانان برنامه های مختلفی از جمله برگزاری مسابقه های نقاشی، مانوروهای امدادی، آموزش استفاده از وسایل بازیافتی، برگزاری دومین دوره طرح همدلی آموزش امدادی دانش آموزی، دیدار با خانواده های شهدا و گردهمایی برگزار می شود.
سید حسن حسینی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمرقم نیز در گفت وگو با خبرنگاران به طرح خادم اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص ترین برنامه های آموزشی طرح خادم است که در این طرح داوطلبان به درب منازل مردم رفته به صورت چهره به چهره آموزش های امدادی را ارائه می کنند.
وی افزود: تا کنون یک هزار و 150 خانواده در این طرح شرکت کرده اند که امیدواریم تا در سال 1404 سطح شاخص آمادگی خانواده ها را با شعارعمومی «خانواده آماده، جامعه آماده» به 30 درصد افزایش بدهیم.
وی ادامه داد: انتخاب مکان برای اجرای طرح خادم بر اساس بافت های فرسوده و تراکم جمعیت است تا بتوانیم مردم را نسبت به حوادث آشنا کنیم از این رو ادامه این طرح در منطقه خاکفرج به خاطر آسیب پذیری نیز اجرایی خواهد شد ضمن این که این طرح برای آشنا سازی مردم در بوستان ها، مکان های نماز جمعه و مکان های پرتردد صورت می گیرد.
به گفته وی، سال گذشته بیش از پنج هزار تن در مساجد قم آموزش های امدادی را فراگرفتند امسال نیز این طرح ها استمرار دارد.
علی حاج رضا مسئول خانه های هلال احمر قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران از بهره برداری خانه هلال برای خبرنگاران قمی خبر داد و گفت: این خانه برای خدمات امدادی در هفته هلال و در مجتمع تجاری سعدی واقع در خیابان طالقانی گشایش پیدا می کند.
وی افزود: میانگین در هر خانه هلال 50 نیرو فعال شده است تا در صورت نیاز از این افراد استفاده شود همچنین هدف از ایجاد خانه های هلال و جذب و آموزش مردم، سازماندهی آنان در قالب تیم های امدادی و مقابله با مخاطرات است.
وی، تجهیز خانه های هلال روستایی، برگزاری دوره مدیریت بحران، افتتاح کانون دانشجویی جوانان، گردهمایی امدادگران، جوانان و داوطلبان، برگزاری اولین دوره مسابقات امدادی ورزشی، اجرای همایش ماه مهربان، اجرای طرح پایش سلامت، برگزاری طرح ملی منتظران ظهور، ایجاد غرفه اطلاع رسانی طرح خادم، جشن روز جوان، فراخوان عضویت، اختتامیه جشنواره سرود و تاتر احسان، برپایی پادرهای آموزشی در بوستان ها، شروع طرح آموزش رانندگان، برگزاری اردوهای تفریحی و کوهپیمایی و سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه را از جمله برنامه های مهم این هفته برشمرد.
8138/ 6133/ گزارش: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.