به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم به ریاست استاندار قم و با حضور جمعی از مسئولان دستگاه‌های استانی قم برگزار شد.

استاندار قم در این جلسه با اشاره به اینکه انسجام و دقت در برنامه‌ها در ایام خاص از اولویت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: در این ایام باید بهترین خدمات به مردم ارائه شود تا سطح رضایتمندی مردم و زائران نسبت به گذشته افزایش یابد، همچنین نقاط ضعف از بین رفته و نقاط قوت تقویت شود.

سید مهدی صادقی بابیان اینکه ارزیابی‌های صورت گرفته در روند ارائه خدمات بسیار کمک‌کننده و مؤثر است، ادامه داد: سنجش‌هایی که مبتنی بر پایه‌های علمی صورت می‌گیرد، اطلاعات صریح و مفیدی را از نحوه ارائه خدمات و عملکرد دستگاه‌ها ارائه می‌دهد، که سبب حفظ اعتبار و حیثیت قم می‌شود.

وی با تأکید براینکه سازمان‌ها در کنار هم می‌توانند فرایند ارائه خدمات را باکیفیت بهتری انجام دهند، گفت: خدمات زمانی دلپسند است که دارای نظم و انضباط و اخلاق باشد، و مشارکت دستگاه‌ها این موضوع را میسر می‌سازد، به‌ویژه در ایام نیمه شعبان که تمامی مسئولان باید گوش‌به‌زنگ باشند.

افزایش 10 درصدی ورود خودرو به استان قم در ایام نوروز

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سامانه جامع آماری نوروزی هرسال به تهیه گزارش می‌پردازد، اظهار داشت: بیش از دو میلیون و 900 هزار خودرو در ایام نوروز به ورودی استان قم وارد شده‌اند که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

یونس عالی‌پور بابیان اینکه ورودی به شهر قم نیز حدود 9 درصد افزایش داشته است، افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، زیارتی و بازدید از اماکن مقدسه و همچنین اسکان مسافران بهتر از سال‌های گذشته برگزار شده و تمایل آن‌ها به اقامت در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها افزایش داشته است.

مدیر اجرایی ستاد هماهنگی ایستگاه‌های صلواتی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 110 ایستگاه برای پذیرایی در نیمه شعبان اعلام آمادگی کرده‌اند، اظهار داشت: پذیرایی یک‌میلیونی با غذا، یک‌میلیون شربت و حدود 40 مجموعه فرهنگی برای این منظور در نظر گرفته‌ شده که به مشارکت دستگاه‌ها به‌‌ویژه شهرداری نیازمند است.

فرماندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در بحث ورود و خروج خودروها در ایام نوروز آمار متفاوتی از سوی دستگاه‌های مربوطه ارائه‌شده است، گفت: بهتر است دستگاه‌ها با دقت کامل آماری صحیح را ارائه کنند، تا هیچ‌گونه سوءتفاهمی به وجود نیاید.

رضا سیار با تأکید بر ضرورت هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی استان، عنوان کرد: اقداماتی چون پاک‌سازی محیط‌زیست در طبیعت می‌توانست بهتر صورت گیرد، که ان‌شاءالله در سال‌های آینده بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

آمادگی دستگاه‌های امدادی در نیمه شعبان

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نخستین جلسه مرتبط با نیمه شعبان دو هفته گذشته برگزارشده است، اظهار داشت: آمادگی دستگاه‌ها برای این ایام سنجیده شده و برنامه‌ریزی برای تقویت نقاط قوت و برطرف شدن نقاط ضعف انجام‌شده است.

محسن اوروجی بابیان اینکه دستگاه‌های امدادی در نیمه شعبان در مسجد جمکران مستقر می‌شوند، افزود: اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی آمادگی کامل خود را برای خدمت‌رسانی در این ایام اعلام کرده‌اند.

وی با تأکید براینکه بیمارستان صحرایی در این ایام برگزار می‌شود، عنوان کرد: در داخل مسجد جمکران و محورهای ورودی استان نیروهای هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی حضور دارند، همچنین با سایر استان‌ها برای پوشش این موارد هماهنگ شده است.

اوروجی بابیان اینکه خادمان مسجد جمکران تمامی دوره‌های امدادی را پشت سر می‌گذارند، افزود: بازرسی از امکانات امدادی جمکران و حرم مطهر صورت گرفته و چینش نیروها نیز بر اساس نیاز انجام می‌شود.

80 درصد از زائران نوروزی از برنامه‌های فرهنگی استفاده کرده‌اند

کارشناس سنجش آمار نیز در این جلسه با اشاره به تهیه سالانه گزارش آماری، اظهار داشت: از حدود5 هزار نفر گزارش تهیه‌ و تجزیه و تحلیل‌شده است، که 46 درصد از پاسخ کنندگان آقا و 54 درصد خانم بوده‌اند.

ملکی بابیان اینکه داده‌ها مربوط به افراد میان 15 تا 68 سال است، افزود: بیشترین زائران قم از شهرهای تهران، اصفهان، خراسان، یزد، مرکزی و آذربایجان شرقی بوده و سیستان و بلوچستان کمترین میزان زائر را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با تأکید براینکه میزان سفرهای خانوادگی نسبت به سال گذشته رشد داشته است، تصریح کرد: مسافران غالباً خانوادگی سفر کرده و میانگین همراهان آن‌ها 3 نفر بوده است، همچنین 64 درصد از مسافران قصد اقامت در قم را داشته‌اند که این میزان نسبت سال گذشته بیشتر شده است.

ملکی تعداد روزهای برنامه‌ریزی‌شده و حضور در شهر مسافران را مورداشاره قرار داد و بیان کرد: 88 درصد از مسافران می‌خواستند تنها یک روز در قم بمانند، که البته مدت اقامت آن‌ها افزایش‌ یافته، بنابراین می‌توان گفت که جذابیت‌های شهر قم رشد داشته است.

وی بابیان اینکه شرکت در برنامه‌های فرهنگی رشد بسیار داشته، افزود: حدود 80 درصد از زائران از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اند، البته تنوع برنامه‌ها و جذابیت آن‌ها از مواردی است که باید موردتوجه قرار گیرد، با این‌وجود برنامه‌های حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران خوب ارزیابی‌شده است.

در پایان جلسه از دستگاه‌های خدمت رسان استان در ایام نوروز چون اداره صنعت و معدن و تجارت، اداره کل اوقاف و امور خیریه، بهزیستی، هلال‌احمر، و دیگر ادارات تقدیر شد.

همچنین خبرگزاری‌های تسنیم، فارس، مهر و ایرنا نیز به دلیل پوشش اخبار نوروز، تجلیل شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 626045
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.