به گزارش ایرنا، آلاله های سرخ و سفید نیاسر همه ساله از اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه دشت ها و کوهستان های این شهر را رنگین می کند تا مسافران و گردشگران از تماشای آن بی بهره نباشند.
رویش آلاله ها همزمان با شکفتن گل های محمدی در گلستان ها و در پهنه سبز دشت و دامان کوهستانهای نیاسر، کهن باغشهر ایران هرساله گردشگران بی شماری را به سوی خود فرا می خواند.
آلاله‌های نیاسر از خانواده شقایق ‌ها هستند، این گل‌ های زیبا با عمر کوتاه 20 روزه خود همه ساله از اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت ماه با رویش در ده‌ ها هکتار از دشت ها و اراضی شهر نیاسر هر بیننده خوش ذوقی را در شگفتی خلقت آفرینش به وجد می آورد.
همه ساله با فرا رسیدن بهار، پس از آن که شکوفه‌ های بادام باغ شهر نیاسر را سفیدپوش می‌ کند، آلاله ‌های نیاسر که گل‌های خودرو و منحصر به فردی هستند، سر از خاک بیرون می زنند‌.
آلاله های سرخ و سفید در دیگر مناطق استان اصفهان یافت نمی شود و تنها در این نقطه از استان رشد می کند.
معمولا آلاله ‌های وحشی نیاسر در گونه‌ ها و رنگ‌ های سرخ، سفید و صورتی پر رنگ در دشت‌ ها و دامنه‌ های کوه‌ های این شهر یافت می شود.
شقایق های وحشی نوع دیگری از جاذبه‌ های طبیعی نیاسر است که در آستانه شکفتن گل محمدی در این خطه می روید، گل‌ های آلاله نیاسر از گونه شقایق ‌ها هستند که از طریق پیاز تکثیر می‌ شوند و این گل ‌ها که از اواسط فروردین تا نیمه نخست اردیبهشت‌ ماه می ‌رویند با طلوع آفتاب باز و پس از غروب خورشید بسته می‌ شوند، گل آلاله نیاسر دارای چهار گلبرگ است که گلبرگ آن یک در میان سفید و صورتی است.
چهارتاقی، غار رئیس و باغ تاریخی تالار، چشمه اسکندریه، مقسم آب درپای چشمه، کوشک، آبشار، حمام صفویه، آسیاب آبی، برج چاله ‌قاب دوره قاجاریه، مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی از دیگر آثار تاریخی و دیدنی شهر سرسبز و تاریخی نیاسر به شمار می ‌روند.
این شهر که در فاصله 15 کیلومتری کاشان قرار دارد هر‌ سال و به ویژه در فصل بهار هنگام موسم گل‌ چینی و گلاب ‌گیری خیل عظیمی از گردشگران را به دامان خود می‌ کشاند.
7408/ انتشار دهنده: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.