به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی همت بناری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: مقاله های رسیده در پنج محور شامل مبانی و اصول حوزه انقلابی، مولفه ها و شاخص های حوزه انقلابی، مسائل، چالش ها و آسیب های حوزه انقلابی، راهبردها و راهکارهای تقویت و پیشرفت حوزه انقلابی، مسائل، چالش ها و آسیب های حوزه انقلابی، راهبردها و راهکارهای تقویت و پیشرفت حوزه انقلابی و همچنین دستاوردهای حوزه انقلابی به نگارش درآمده است.
وی اضافه کرد: لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب، تبیین شاخص های حوزه انقلابی، دست یافتن به راهکارهایی برای استمرار انقلابی گری در حوزه علمیه و تقویت بعد انقلابی حوزه علمیه و گفتمان سازی انقلابی در حوزه علمیه از اهداف برگزاری همایش حوزه انقلابی است.
وی، علمی – پژوهشی بودن و مشارکت 9 نهاد حوزوی را از ویژگی های ممتاز همایش حوزه انقلابی عنوان و بیان کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه(ص)، جامعه الزهرا(س)، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت حوزه، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، موسسه تحقیقات کاربردی روحانیت و مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه مسجد سلیمان مقیم قم نهادهای همکار در این همایش هستند.
بناری بیان کرد: 19 مقاله برگزیده در جلد نخست کتاب مجموعه مقاله های این همایش منتشر شده که در روز همایش در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و جلد دوم نیز به زودی منتشر می شود.
به گفته وی، 20 مصاحبه با شخصیت های برجسته حوزوی انجام شده است که در قالب یک جلد کتاب به همراه یک ویژه نامه همایش، در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
وی، گرامیداشت شخصیت مرحوم حجت الاسلام محمد علی شرعی از موسسان حوزه علمیه خواهران و تقدیر از صاحبان 10 مقاله برتر را از دیگر برنامه های این هماش عنوان کرد.
مرحوم آیت الله محمد علی شرعی در اسفند 1314 در داراب استان‌ فارس‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود و پس از عمری مجاهدت و خدمت، 12 دی ماه امسال در سن 81 سالگی در مشهد دارفانی را وداع گفت و پیکر این عالم ربانی در حرم مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.
همایش حوزه انقلابی روز 31 فروردین ماه جاری با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مدرسه علمیه دارالشفا قم برگزار می شود.
/2085/ ۶۱۳۳/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.