به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمود خالقی ظهر امروز در سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد،‌ با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزش و پژوهشی در مدارس حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: امسال برنامه واگذاری مسائل آموزشی، ‌پرورشی، تهذیبی، مالی وغیره به خود مدارس برای رسیدن به استقلال آنان در دستور کار قرار دارد.

وی واگذاری این مسائل را سبب ایجاد حس مسئولیت‌پذیری مدارس دانست و افزود: اقدام واگذاری مسئولیت‌ها، سبب تقویت مدرسه محوری می‌شود که لازمه آن داشتن نیروی انسانی مناسب، نیروی علمی و نیروی مدیریتی خوب است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: چشم‌انداز این معاونت واگذاری تمام امور مرتبط به مدارس بر اساس چشم‌انداز و افق معاونت به خود مدارس است که اقداماتی برای آن انجام‌شده و در تلاش برای تحقق بیشتر آن هستیم.

وی بابیان اینکه ثبت‌نام حداکثری و انتخاب بهتر دو مقوله مهم در پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران است، ابراز کرد: ارزیابی متون درسی و آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران از برنامه‌هایی است که در کنار تقویت این دو مقوله می‌تواند در افزایش کیفیت حوزه‌ها نقش داشته باشد.

خالقی جذب طلاب مناسب را از برنامه‌های این معاونت برشمرد و گفت: توجه به مباحثات از نکات مهمی است که در حال فراموشی است که باید در کنار تقویت آن و کاهش کمی و کاستی در کیفی سازی حوزه‌های علمیه خواهران اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621136
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.