در پیام سیدمهدی صادقی که نسخه ای از آن دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: امروز با گذشت قریب به چهار دهه از حیات طیبه انقلاب اسلامی، ارتش توانمند به مدد تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس و بهره مندی از نیروهای متعهد و متخصص و دستیابی به پیشرفته ترین ابزار ها و ادوات نظامی و مجهز شدن به دانش و فناوری های روز دنیا، توانسته است به عنوان یکی از برجسته ترین و کارآمدترین یگان های نظامی در بین نیروهای مسلح منطقه و جهان مطرح باشد.
این پیام حاکی است: اکنون که جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی حرکتی پرشتاب و امیدوارکننده ای را برای فتح قله های رفیع پیشرفت و آبادانی آغاز کرده است و در سالی که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی بنام سال ''اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال'' نام گذاری شده است، نقش ارتش در این عرصه کاملاً بارز بوده و غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، همراه و همگام با سایر نیروهای مسلح کشور، در پیشانی و خط مقدم این حرکت رو به جلو و متعالی قرار دارد.
استاندار قم، در این پیام تقدیم هزاران شهید، جانباز و ایثارگر در دوران دفاع مقدس را سندی درخشان در کارنامه پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی در راه حفظ عزت و استقلال میهن اسلامی و شرافت ملت ایران دانسته و افزوده است: 29 فروردین، یادآور حماسه آفرینی و پایمردی دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران است. غیور مردانی که در کار زار دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور، شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص نهادند و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیز اسلامی به ارمغان آوردند.
وی دراین پیام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش، فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی را به فرماندهی معظم کل قوا و تمامی نیروهای مومن، مخلص، فداکار و جان برکف ارتش به ویژه فرماندهان و پرسنل دلاور این یگان در استان قم تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات و سرافرازی همگی این عزیزان را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) از درگاه ایزد منان مسألت کرد.
امام راحل(ره) درسال 1358 با صدور پیامی 29 فروردین را به نام روز ارتش جمهوری اسلامی نامیدند.
پس از پیام تاریخی امام خمینی(ره)، همه ساله ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در این روز با برگزاری رژه در تهران و شهرهای بزرگ سراسر کشور بخشی از توان تسلیحاتی و آمادگی رزمی نیروهای خود را به رخ دشمانان این ملت می کشد.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.