به گزارش ایرنا، سردار کاظم مجتبایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همایش سهم من در امنیت و آرامش، کاری مشترک توسط پلیس قم، استانداری قم و دانشگاه آزاد اسلامی است که فعالیت های مربوط به برگزاری این همایش از حدود یک سال پیش در شهر مقدس قم آغاز شد.
وی با بیان این که فراخوان مقاله های این همایش در محورهای امنیت اجتماعی، اخلاقی، روانی، اقتصادی، فضای مجازی و حقوقی، سال گذشته انجام شد گفت: بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش از سراسر کشور ارسال که بعد از داوری، 30 مقاله حائز امتیازهای برتر شد.
مجتبایی با بیان این که همایش سهم من در امنیت و آرامش از 2 بخش عمومی و علمی تشکیل می شود اظهار کرد: در بخش عمومی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی می کنند و در بخش علمی نیز پنج مقاله برتر رسیده به دبیرخانه همایش، ارائه خواهد شد.
به گفته وی، در این همایش از 10 سازمانی که فعالیت بیشتری در راستای تحقق امنیت پایدار داشتند تجلیل می شود.
وی، گفتمان سازی باری سهم پذیری سازمان ها برای ایجاد امنیت و آرامش، اجتماعی کردن فضای کنترل جرم، واکنش هدفمند به نشانگاه های آسیب پذیر، توسعه سامانه های امنیت هوشمند، تبیین نظام واره جرایم و آسیب های اجتماعی و به کارگیری استعدادهای مردم نهاد برای امنیت و آرامش را از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
به گفته مجتبایی؛ امنیت و سرمایه اجتماعی، نقش سازمان ها در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و پیامدهای امنیتی بحران در قم، موضوع های مقاله هایی است که قرار است در روز برگزاری این همایش ارائه شود.
فرمانده انتظامی قم اضافه کرد: همچنین در این همایش، نظام واره جرایم و آسیب های اجتماعی رونمایی می شود که در این نظام واره، سهم همه دستگاه ها برای تامین امنیت و آرامش مشخص شده است.
مجتبایی از سرقت، مواد مخدر، تصادف ها، جرایم رایانه ای، قاچاق کالا، مفاسد اجتماعی و حاشیه نشینی به عنوان هفت اولویت یاد کرد که برای پیگیری این نظام واره در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: دبیرخانه همایش سهم من در امنیت و آرامش نیز فعال خواهد بود تا بتواند با همکاری سایر دستگاه ها، اهداف برگزاری این همایش را دنبال کند.
وی با اشاره به این که همه دستگاه های دولتی و سازمان های مردم نهاد در تولید امنیت باید مشارکت داشته باشند تصریح کرد: امنیت، موضوعی فراگیر است که با همکاری سایر دستگاه ها تولید می شود و انشالله با همکاری دستگاه ها بتوانیم شاهد امنیتی فراگیر، آرمانی و پایدار در سطح کشور و استان قم باشیم.
1175 / خبرنگار و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.