به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، با اشاره به‌ بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در اسلام همیشه باعظمت از آن یادشده، مسئله جهاد در راه خداوند است.

وی بابیان احادیث و روایاتی با موضوع جهاد، افزود: در خطبه 27 نهج‌البلاغه امام علی(ع) نیز جهاد دری از درهای بهشت معرفی‌شده و تأکید می‌شود که لباس جهاد لباس تقوا است که اگر هر ملتی جهاد را کنار بگذارد خداوند در همین دنیا لباس ذلت بر تن آن ملت می‌پوشاند.

آیت‌الله نوری همدانی با توجه به تأکید امام علی(ع) به مالک اشتر درباره اهمیت جهادگران در خطبه 53 نهج‌البلاغه، عنوان کرد: ارتش و جهادگران قلعه محکم مردم و ملت هستند و عزت و امنیت یک ملت در پی شغل آن‌ها پدید آمده است.

وی با اشاره به تفاوت‌های موجود میان جنگ و جهاد، گفت: جنگ‌های متعددی در طول تاریخ و باهدف تسلط بر آب‌وخاک انجام‌شده است، اما جهاد تنها برای حفظ فرهنگ و دین خدا بوده و همیشه با بالاترین صفات ایمان، شجاعت و ایثار همراه بوده است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه آرمان امام خمینی (ره) گسترش اسلام ناب محمدی به همه دنیا بوده است، خاطرنشان کرد: حماسه‌ای که امام خمینی (ره) در سال 57 و با کمک مردم ایران به پیروزی رسانده است را باید با حفظ امنیت و اقتدار به همه دنیا صادر کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی دیدگاه پیامبر اکرم(ص) درباره اهمیت علم‌آموزی مردم ایران را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: ایران تنها کشوری است که توانسته با کسب علوم مختلف بت‌های جعلی قدرت امریکا، انگلیس و فرانسه را در جهان بشکند و اقتدار ایران به همه مردم دنیا نشان دهد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 618640
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.