به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن بهشتی پیش از ظهر امروز در«همایش راه‌آهن کلید توسعه پایدار استان» که در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد برگزار شد، بابیان اینکه استان قم یکی از محورهای مواصلاتی کشور است و همچنان این محور در حال تقویت است، اظهار داشت: امید است ظرفیت احداث فرودگاه قم نیز در کشور فراهم شود، و مشکلات آن حل شود.

وی بابیان اینکه توسعه حمل‌ونقل ریلی نقش مهمی در سند آمایش سرزمین دارد، گفت: در دولت قبل اقبال عمومی مردم قم  به حمل‌ونقل ریلی ‌با رخ دادن برخی اتفاقات کم شد، اما با شروع به کار دولت تدبیر وامید این مشکل حل شد و در حال حاضر این مسئله رفع شده است.

معاون امور عمرانی استاندار قم با اشاره به راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران‌- قم- اصفهان گفت: در مدیریت شهری در دو سه سال اخیر بحث جمع‌کردن خطوط قم تا توسعه آن بحث‌های مهمی بود که در حمل‌ونقل ریلی قم مطرح است.

بهشتی بابیان اینکه توسعه شهری مبتنی بر ریل محور در شهرها ما به‌ویژه قم می‌تواند یکی از پایلوت‌های موفق باشد، تصریح کرد: خط دو مترو قم قبل از عید کلنگ زنی شد و ان‌شالله حفاری مکانیزه این خط مترو به‌زودی  کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: بعد از 30 سال برای نخستین بار بحث توسعه حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان سیاست‌های برنامه ششم لحاظ شد، و تمام مسئولان و دولتمردان همه این مطالبه را دارند و این می‌تواند نقش مؤثری در توسعه قم و کشور داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار قم بابیان اینکه بسیاری از مراکز اقتصادی به شبکه ریلی متصل نیستند، خاطرنشان کرد: قطعاً هر میزان که از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی استفاده شود به نفع توسعه حمل‌ونقل ریلی کشور است و اتصال منطقه ویژه سلفچگان به خطوط حمل‌ونقل ریلی یکی از برنامه‌های توسعه راه‌آهن در این منطقه است.

بهشتی گفت: جانمایی نخستین شهرک صنعتی بخش خصوصی کشور در کنار ریل و آزادراه انجام شد، باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب‌تری استفاده کرد و از قابلیت‌های برنامه ششم کمال بهره برد، چراکه ورود حمل‌ونقل ریلی به بخش خصوصی در طولانی‌مدت می‌تواند در توسعه حمل‌ونقل ریلی کمک‌کار باشد.

معاون امور عمرانی استاندار قم بابیان اینکه زیرساخت اداره کل راه‌آهن استان ضعیف است، گفت: زیرساخت‌های لازم و موردنیاز در استان باید موردتوجه  مسئولان استانی قرار گیرد تا این اداره کل به جایگاه واقعی خود برسد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 618344
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.