به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، یونس عالی‌پور ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 96 با تأکید بر اینکه سند آمایش مشخص است اما این سؤال را دارم که بعد از این همه تلاش و هزینه نتیجه و بازخورد آن چیست اظهار داشت: لازم است سند آمایش مبنای عملکرد همه دستگاه‌ها قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه همه از ورود آموزش‌ و پرورش در بحث اسکان زائران گلایه دارند افزود: حقیقت این است که آموزش‌ و پرورش به سختی و اصرار استان وارد این مقوله شد چرا که ظرفیت تخت‌های اقامتی استان در بخش گردشگری 11 هزار تخت است اما در ایام نوروز هر شب حداقل 60 هزار مسافر نیاز به اسکان داشتند.

وی با اشاره به اینکه زائران وقتی وارد شهر می‌شود نیازمند اقامتگاه است خاطرنشان کرد: سوغات زائر موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت باید مانع توزیع اقلام خارجی در بازار به عنوان سوغات شود.

عالی‌‌پور ادامه داد: در رصد به‌عمل‌آمده 504 میلیارد تومان گردش مالی یک مجموعه است که 254 میلیارد تومان آن کالای چینی است در حالی که می‌توان همان را در استان تولید کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اسکان، حمل و نقل و سوغات زائر را سه  نیاز اصلی زائران و مسافران در قم برشمرد و افزود: چون نقشه راه مورد کم‌توجهی قرارگرفته از همین رو نمی‌توانیم منتظر معجزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه 15 هزار نفر فعال در بخش صنایع‌دستی هستند تصریح کرد: جلسات تخصصی بانک‌ها در حوزه خدمات، گردشگری و حمل‌ونقل امری ضروری برای استان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615159
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.