سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه مؤلفه مهم در بحث خدمات شهری زباله و پسماند است، اظهار داشت: قوانین اولیه برای تعیین محل تخلیه زباله در نظر گرفته‌شده، و در سال 83 نیز قانون مدیریت پسماند تصویب‌شده است که مسئولیت این حوزه را شهرداری مشخص می‌کرد.

وی بابیان اینکه گام اول در این امر برنامه‌ریزی دقیق، مشخص، مستمر است، افزود: لازم است برنامه‌ریزی در تولید ذخیره‌سازی، نگهداری، حمل‌ونقل و دفن  زباله به‌صورت کامل تدوین شود، چراکه ایجاد خلل در هرکدام از این مراحل، مشکل‌آفرین می‌شود.

میر ابراهیمی با تأکید بر اینکه تولید زباله با مشارکت مردم و بسیج عمومی انجام می‌شود، تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی مؤثری در این زمینه انجام شود و وزارت صنایع، آموزش‌وپرورش، صداوسیما و سایر ارگان‌های مربوطه با ما همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عوارض زیست‌محیطی مربوط به پسماند و زباله در ایران پرداخت نمی‌شود، ادامه داد: باید فرایند باز شهری در کشور اتفاق افتاده و هزینه‌های بازیافت و دفن پسماند که سبب آلودگی در کشور می‌شوند، از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع دریافت شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تولید و مصرف زباله‌های پلاستیکی را مورداشاره قرارداد و عنوان کرد: با توجه به نگاه مصرف گرایانه، باید میزان استفاده از کیسه‌های پلاستیکی با استفاده از کمپین‌ها و مشارکت مردمی کاهش یابد، چراکه حدود 8 درصد از حجم زباله تولیدی را به خود اختصاص داده و آلایندگی شدیدی دارد.

وی بابیان اینکه ظروف پلاستیکی یک‌بارمصرف مشکلات عدیده بهداشتی و زیست‌محیطی ایجاد می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه شهرداری محدودیت مالی دارد، سعی کردیم تا نگاه متفاوتی را در مراسمات و عزاداری‌ها ترویج دهیم و به این منظور، طرح جایگزین ظروف گیاهی و پلیمری به‌جای ظروف یک‌بارمصرف ایجاد و با استقبال خوبی همراه بود.

هوای قم در روزهای آینده 12 درجه گرم‌تر می‌شود

مدیرکل هواشناسی قمدر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از قم، با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان قم در روزهای آینده اظهار داشت: هوای امروز قم نیمه‌ابری، در برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و غبارآلود است، همچنین در برخی نقاط بارش پراکنده را داریم.

یحیی زارع بابیان اینکه سمت باد در این روز غربی است، افزود: حداکثر سرعت بین 30 تا 55 کیلومتر بر ساعت است، حداقل دمای امروز 15 درجه سانتی‌گراد و حداکثر به 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به هوای روز پنجشنبه قم گفت: در این روز قسمتی ابری در برخی ساعات افزایش ابر، و وزش باد را داریم، همچنین در ارتفاعات رگبار  پراکنده و سمت باد شرقی است.

زارع بیان کرد: حداکثر سرعت باد بین 35 تا 50 کیلومتر بر ساعت است، حداقل دمای هوا 12 درجه سانتی‌گراد و حداکثر به 28 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی به هوای قم در روز جمعه اشاره کرد و گفت: در این روز هوا قسمتی ابری، در برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و حداکثر سرعت باد بین 30 تا 55 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، حداقل دمای قم 13 درجه سانتی‌گراد و حداکثر دما 32 درجه بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی قم خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده هوای قم گرم‌تر شده و حدوداً 12 درجه نسبت به امروز گرم‌تر می‌شود.

کشف 230 کیلوگرم مواد مخدر در قم

سرهنگ غلام عباس بلفکه اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم مشخص شد فردی قصد دارد از یک استان جنوبی با یک دستگاه زانتیا مقدار قابل‌توجهی مواد مخدر را به تهران منتقل و از حوزه استحفاظی استان عبور کند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

به گفته وی پس از هماهنگی‌های قضایی، پنج اکیپ از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به محل‌هایتعیین‌شده اعزام و با کنترل محورها سرانجام خودرو مذکور شناسایی و متوقف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم افزود: در بازرسی از زانتیا حدود190 کیلوگرم تریاک و40 کیلوگرم حشیش کشف شد و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.

بلفکه خاطرنشان کرد: درنهایت متهمان به انضمام پرونده تشکیل‌شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614152
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.