به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، احمد ذاکری روز دوشنبه در گفت و گویی با اشاره به اقدام های صورت گرفته به منظور مبارزه با قاچاق کالا تا پایان سال 95 بیان کرد: اقدام برای بازرسی از انبارها، محل‌های نگهداری وعرضه کالای قاچاق در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.
وی درخصوص برخورد با عوامل اصلی قاچاق و پرهیز از پرداختن به عوامل جزء افزود: سعی شده که اقدام هایی در سطح خرده‌ فروشی با ارائه تذکرهای شفاهی و کتبی تا حد امکان به ‌صورت ارشادی انجام شود و اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی وظیفه دارند در این خصوص اطلاع رسانی لازم را انجام داده و واحدهای صنفی را نسبت به قبح موضوع آگاه سازند.
وی در ادامه به کشفیات کالای قاچاق در سال 95 اشاره کرد و گفت: بیشترین میزان کشفیات مربوط به باطری ماشین بوده که طی 130 نوبت بازرسی به‌عمل‌آمده از واحدهای بخش فروش باطری ماشین و لوازم یدکی خودرو، 16 هزار و 625 دستگاه کشف شد که ارزش ریالی آن رقمی بالغ ‌بر 31 میلیارد و 818 میلیون و 361 هزار ریال بوده است.
ذاکری گفت: کشف 225 دستگاه کولر گاری به ارزش 4 میلیارد و 20 میلیون و 200 هزار ریال، 868 قلم کود و سم به ارزش 365 میلیون و 165 هزار ریال و 686 قلم مسواک و خمیردندان به ارزش 108 میلیون و 40 هزار ریال در رده‌های دوم تا چهارم کشفیات کالای قاچاق استان بوده است.
وی به دیگر کشفیات کالای قاچاق در استان اشاره کرد و افزود: سیگار، تلویزیون، گوشی موبایل، لوازم جانبی موبایل، لوازم‌آرایشی، پتو و پوشاک از دیگر مواردی است که در میان کالاهای قاچاق مکشوفه بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: این میزان کشفیات طی بیش از هشت هزار بازرسی به دست آمد که دراین راستا 113 پرونده برای بررسی این اقلام تشکیل ‌شده و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شده است.
7405/ 1175 تنظیم کننده: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.