ابوالفضل جمالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در طرح نوروزی امسال سه اکیپ گشت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم نسبت به بازرسی از واحدهای مختلف اقدام می کنند.
وی اضافه کرد: در این بازرسی ها 56 مورد تخلف گزارش شده که توسط کارشناسان رسیدگی شده است.
وی ادامه داد: 38 مورد بازدید از مجتمع های خدمات رفاهی،186 مورد بازدید از اتوبوس های مسافربری و 63 مورد بازدید از امدادگران خودرو انجام شده است.
به گفته جمالی، 28 مورد تخلف از اتوبوس های مسافربری به دلیل نقص فنی و تجهیزات ایمنی و 28 مورد تخلف از امدادگران خودرو گزارش شده و مجتمع های خدمات رفاهی که از نظر بهداشت و نمازخانه ها رصد می شوند، تخلفی نداشته اند.
وی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با 2 اکیپ 6 نفره مجهز به وسایل نقلیه و ایمنی از اسفندماه نسبت به برطرف کردن نقاط حادثه خیز و همچنین اصلاح روکش آسفالت و لکه گیری معابر اقدام کرد.
وی اضافه کرد: در 25 نقطه حادثه خیز استان هشدارهای لازم به مسافران از طریق نصب علائم، تابلو، چراغ چشمک زن و سرعت گیر داده شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم با بیان این که هشت راهدارخانه سیار در محورهای استان فعال است، افزود: 2 اکیپ سیار در عوارضی قم - تهران، یک اکیپ در محور سلفچگان و یک اکیپ نیز در محورهای مختلف به صورت 24 ساعته به گشت زنی می پردازند تا در صورت لزوم نسبت به امداد رسانی اقدام کنند.
وی گفت: همچنین اکیپی نیز با دست فروش ها و وانت بارهایی که با تجاوز به حریم جاده ها اقدام به فروش میوه می کنند، با همکاری نیروی انتظامی برخورد می کند.
وی افزود: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون، چهار اتوبوس در محورهای مختلف استان دچار نقص فنی شده بود که با جایگزین کردن اتوبوس دیگر، مسافران راهی استان مقصد شدند.
جمالی با بیان این که به طور میانگین در 24 ساعت بین 100 تا 130 هزار دستگاه خودرو در محورهای قم تردد می کنند، بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته میزان ترددها به استان قم 20 درصد و به شهر قم 16 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی، تا روز گذشته بیش از یک میلیون و 600 هزار خودرو وارد استان قم شده است و آزادراه های تهران - قم، سلفچگان - قم و کاشان - قم بیشترین حجم تردد را داشته اند.
وی با بیان این که در این مدت 74 فقره تصادف در محورهای استان رخ داده است، افزود: کارشناسان اداره کل راهداری به محض وقوع تصادف در محل حادثه حاضر می شوند و نسبت به تعمیر گاردریل و یا جاده ها اقدام می کنند.
در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.