به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی روز یکشنبه در اختتامیه جشنواره اشراق که در سالن غدیر برگزار شد اظهارداشت: اگر دین و پیام های آن در قالب هنر عرضه شود باعث دین باوری در بین همه مردم جهان می شود در غیر این صورت دین گریزی را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: هنر قالب هستی است و خداوند بی هنر موجودی را در این دنیا خلق نکرده است از این رو تمام خلقت جهان در لباس زیبای هنر به نمایش در آمده است.
وی بیان داشت: در صورتی که پیام دین با زبان هنر بیان شود شاهد جذب قلب های مشتاق به دین اسلام خواهیم شد.
مدیرجامعه الزهرا(س) با بیان این که رویکرد حوزه علمیه اهتمام به موضوع های هنری در عرصه های مختلف است، ابراز امیدواری کرد: این شجره طیبه بتواند در انتقال فرهنگ دینی ثمرات خوبی را به همراه داشته باشد از این رو باید از ظرفیت های هنری حوزه های علمیه استفاده کرد.
وی ادامه داد: جامعه الزهرا(س) نیز زمینه رشد بانوان طلبه را در جامعه فراهم ساخته است تا با استفاده از تعالیم اسلامی بتوانند نقش مادری و همسری خویش را به خوبی ایفا کنند.
در ادامه این مراسم، رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به این که هنرهای تجسمی در حوزه به بلوغ حرفه ای رسیده است گفت: باید از هنرهای تجسمی هنرمندان طلبه در زیباسازی فضای شهری و دستگاه های اجرایی استان استفاده شود.
محمد حسنی افزود: از این طریق می توان اقتصاد هنر را در حوزه به گردش در آورد و باعث تقویت این هنر در جامعه شد.
وی در ادامه به ویژگی های شخصیت شهید مرتضی آوینی به عنوان یک جریان روشنفکری پرداخت و گفت: هنر انقلاب اسلامی هنری پیچیده است که از ارزش های اسلامی و آرمان گرایی ها دفاع می کند.
دومین جشنواره هنرهای اشراق در آبان ماه سال 95 تا بهمن ماه در هشت رشته هنری در سراسر کشور فراخوان شد، بیش از یک هزار و 800 اثر از سوی طلاب و فضلای حوزه های علمیه به دبیرخانه این جشنواره در قم رسید که امروز با حضور مسئولان حوزوی از 25 اثر برتر تقدیر شد.
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.
8138/ 6133/ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.