به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی عصر شنبه در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به این که احداث فرودگاه قم کارشناسی نشده بود گفت: نباید حقوق سرمایه گذاران فرودگاه پایمال شود، از این رو باید مشکلات این مجموعه پیگیری و به وضعیت آن رسیدگی شود.
وی افزود: شهرداری قم می تواند با سرمایه گذاری در این حوزه ورود پیدا کند و اصل راه اندازی فرودگاه برای استان قم ضروری است.
ساخت فرودگاه بین المللی قم در سال 1390 با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حالی در دستور کار قرار گرفت که بعد از گذشت 6 سال هنوز بلاتکلیف است.
این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این که اولویت اسکان مسافران با تاسیسات گردشگری است گفت: صاحبان تاسیسات گردشگری ضمن سرمایه گذاری، مالیات و عوارض پرداخت می کنند و مسافران باید در این اماکن اسکان داده شوند.
امیرآبادی با بیان این که مجوزهای خوبی در حوزه احداث تاسیسات گردشگری قم صادر شده است گفت: این اقدام ها خوب است ولی باید برنامه ریزی خوبی با همکاری و تعامل دستگاه های مربوطه برای مدیریت ماندگاری مسافران در استان قم صورت بگیرد.
وی بیان داشت: باید برای افزایش سرانه درآمد مردم استان قم برنامه ریزی شود و از ظرفیت حضور مسافران در این استان برای ایجاد اشتغال و ارتقای وضعیت اقتصاد بهره برد.
وی با اشاره به این که سالانه گردشگران و زائران عراقی بسیاری وارد استان قم می شوند گفت: باید با دولت عراق و مسئولان مربوطه جلسات مشترکی برگزار شود تا بتوان با ساماندهی این گردشگران برای درآمدزایی و اقتصاد استان برنامه ریزی کرد.
وی خاطرنشان کرد: استان قم دارای اماکن تاریخی با قدمت، کویری با ویژگی های منحصربه فرد و مناطق نمونه گردشگری در روستاهاست که باید برای گردشگران معرفی شود تا باعث جذب و ماندگاری آنها شویم.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.