به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نعمت‌الله امانی ظهر امروز در جلسه مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مدیران سازمان برنامه‌وبودجه استان، با اشاره به ضرورت ورود به بحث آمایش سرزمین در استان قم اظهار داشت: از جمله دلایلی که سبب شده اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان در استان قم عملی نشود نبود نقشه راه برای این منظور است  به همین دلیل تدوین و اجرای آمایش سرزمینی در استان بسیار ضروری است.

وی با اشاره به موفقیت نسبی استان قم در زمینهٔ تأمین بودجه‌های جاری استان،گفت: استان قم تنها استان کشور در سال 95 بود که در زمینهٔ کسری حقوق برای کارمندان  دولت مشکل نداشته است.

امانی با اشاره به وضعیت بودجه هزینه‌ای در استان قم اظهار داشت: هر سال نسبت سایر هزینه‌ها به‌کل بودجه هزینه‌ای در کشور و استان قم کاهش پیدا می‌کند، این در حالی است که این نسبت در دستگاه‌های کشوری کاهش چندانی نداشته، تفاوت بین استان‌ها و دستگاه‌های کشوری در این زمینه بالا است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه  استانداری با اشاره به اعتبارات استان قم در زمینهٔ تملک و دارایی‌ها  تأکید کرد: مجموعه اعتبارات استان قم در زمینهٔ تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال 95، 187 میلیارد تومان بود.

امانی با اشاره به اهمیت نیاز به الگویی برای توزیع مازاد درآمدها در کشور افزود: خواسته ما از دولت این است که برای افزایش انگیزه استان‌ها  برای بیشتر شدن درآمد دولت چنین الگویی را در سطح کشور اجرا کند. باید از دولت خواسته شود که درزمینهٔ توزیع مازاد درآمد الگویی طراحی کند تا انگیزه استان‌ها برای تأمین درآمد برای دولت بیشتر شود.

وی ادامه داد:برای تأمین آب موردنیاز استان طبق رایزنی‌هایی که با دفتر آمایش سازمان برنامه‌وبودجه کشور داشته‌ایم ،موضوع انتقال آب از دریای عمان و دریای خزر موردبحث قرارگرفته که برای اجرایی شدن این مطلب نیازمند حمایت‌ها و پیگیری‌های نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608911
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.