به گزارش ایرنا، در این آیین حضرات آیات سبحانی، مقتدایی، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، هادوی تهرانی، حجج الاسلام ناطق نوری و شهیدی محلاتی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، استاندار، معاونان و برخی از مسئولان قم حضور داشتند.
نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به شخصیت بزرگوار مرحوم آیت الله عبدالعلی قرهی افزود: آن مرحوم بیش از نیم قرن از عمر شریف خود را با حضرت امام خمینی(ره) مانوس و همراه بود و در حوزه هایی نیز تکیه گاه آن فیلسوف و رهبر عظیم الشان جهان اسلام به شمار می رفت.
حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد گفت: به طور حتم اگر آن عالم ربانی آراسته به علم، اخلاق و عمل صالح نبود هرگز در این جایگاه قرار نمی گرفت، هر چند در طول سالیان متمادی از این موقعیت خود ذره ای استفاده ناصحیح نکرد.
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی همچنین یاد و خاطره حجت الاسلام محمد حسن قرهی فرزند آن مرحوم را نیز گرامی داشت و افزود: آن فقید سعید از دوران نوجوانی تا سال های پایانی عمر در کنار پدر بزرگوار خویش در حوزه تربیتی دین به عنوان یک عالم صالح، وارسته و آراسته به علم و معرفت گام برداشت و همچون او راه حضرت امام را تداوم بخشید.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن قرهی فرزند آیت ‌الله حاج شیخ «عبدالعلی قرهی» و از اعضای دفتر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در قم بود.
وی و پدر مرحوم ایشان از شخصیت‌های مورد اعتماد مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب بودند.
وی روز نهم اسفند ماه 95 دارفانی را وداع گفت و پیکرش در حرم حضرت معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.