به گزارش ایرنا، محمد رضا طلایی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی و خدمات سفر قم در سالن جلسه های فرمانداری، اظهار داشت: در حال حاضر 16 غرفه فعال عرضه میوه در سطح شهر وجود دارد و سایر غرفه ها که توجیه اقتصادی نداشتند، نیز تعطیل شد.
مسئول کمیته تنظیم بازار و ارزاق عمومی ستاد تسهیلات نوروزی قم با اشاره به وجود 250 تن پرتقال در سردخانه های استان، از درخواست 200 تن پرتقال برای عرضه خبر داد و افزود: 4 تریلی حامل محموله پرتقال روز گذشته از طریق جنوب کشور و مرز بازرگان وارد استان قم شده و 6 محموله دیگر نیز به زودی به استان فرستاده می شود.
طلایی با بیان این که در ایام تعطیلات نوروز امسال هیچ فروشگاه و تعاونی در قم با مشکل کمبود برنج مواجه نبوده است، افزود: تمامی نانوایی ها بویژه آنهایی که در مسیر زائران قرار داشتند، با توجه به سهمیه آرد دریافت شده اقدام به پخت و عرضه نان کردند و کشتارگاه های گوشت سفید و قرمز نیز با برنامه ریزی صورت گرفته بدون هیچ مشکلی مشغول به فعالیت بودند.
وی با تاکید بر این که در این ایام هیچ افزایشی را در خصوص نرخ مرغ نداشتیم، گفت: برای تامین کامل مایحتاج زائران 80 تن مرغ منجمد و پنج تن گوشت قرمز منجمد نیز در فروشگاه های محصول های پروتئینی توزیع شد.
وی همچنین با اشاره به 9 هزار و 198 مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی در استان در ایام نوروز 96، تعداد پرونده های تشکیل شده در این زمینه را 955 مورد ذکر کرد و افزود: یک هزار و 140 مورد نیز در این خصوص تخلف گزارش شده است.
وی همچنین با اشاره به گزارش 156 مورد تخلف از بازدیدهای به عمل آمده از مراکز عرضه سوخت خودرو، پرونده های تشکیل شده در این رابطه را 18 مورد دانست و گفت: از مجموع یک هزار و 583 مورد بازرسی از نانوایی ها، تخلف هایی شناسایی شد که به تشکیل 106 مورد پرونده قضایی منجر شده است.
طلایی همچنین با بیان 290 مورد بازرسی انجام شده با مشارکت سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در قالب 22 اکیپ، خاطرنشان کرد: در این خصوص 87 پرونده نیز تشکیل شده است.
وی همچنین با اشاره به 937 مورد گزارش تخلف ارایه شده به ستاد خبری کمیته تنظیم بازار به صورت تلفنی، حضوری و کتبی، افزود: از مجموع بازرسی های انجام شده 416 مورد از واحدها متخلف و 429 مورد نیز غیر متخلف بودند که پرونده 20 مورد از متخلفان در دست بررسی است.
دبیر شورای ترافیک قم نیز در این جلسه با اشاره ورود و خروج بیش از 312 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ های واقع در بلوار زائر، ضلع شرقی حرم حضرت معصومه(س) و پارکینگ های جانبی قرار گرفته در این محدوده در ایام نوروز افزود: آمار تصادف های شهری و برون شهری قم در حالی که در هفته نخست تعطیلات مقداری زیاد بود، در هفته دوم کاهش پیدا کرد.
وحید مقدم اذعان با اشاره به کاهش 48 نفری مصدومان و مجروحان ناشی از تصادف در استان افزود: این آمار از 445 مصدوم در نوروز 95 به 397 مصدوم در نوروز 96 کاهش پیدا کرده است.
ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم نیز در این جلسه ضمن اشاره به ورود سه میلیون و 212 دستگاه خودرو به استان در ایام نوروز 96، تعداد خودروهای وارد شده به شهر قم را 2 میلیون و 919 دستگاه ذکر کرد و افزود: بیشترین حجم تردد مربوط به آزادراه قم - تهران و کمترین حجم تردد نیز مختص مسیر ساوه - سلفچگان بوده است.
مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه با اشاره به یک هزار و 914 مورد بازدید نظارتی و بهداشتی انجام شده از مراکز عرضه مواد غذایی و خوراکی، از کشف 21.5 تن مواد فاسد و حدود یک هزار و 766 کیلوگرم انواع مواد خوراکی و آشامیدنی غیر مجاز در ایام نوروز در استان خبر داد و گفت: در این مدت سه هزار و 295 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و 341 مورد نمونه برداری از آب وضوخانه ها و استخرها صورت گرفته است.
محسن اوروجی همچنین بازدیدهای صورت گرفته از بیمارستان ها و مراکز درمانی استان را نیز 151 مورد ذکر کرد و افزود: در این مدت 17 مورد اعزام بیمار از روستا به شهر به وسیله مرکز بهداشت شهرستان را شاهد بودیم.
وی همچنین بیان داشت: حوادث چهارشنبه آخر سال در اسفند 95 و روز طبیعت در سال جاری در قم نسبت به سال های گذشته کاهش محسوسی داشته است.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.