به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، مرتضی سقائیان نژاد در دیدار با آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه شهرداری در گذشته نقشه راه نداشت و به صورت بی برنامگی فعالیت می‌کرد، افزود: با هماهنگی‌هایی که با حوزه و نخبگان شهر شد توانستیم قم 1400 را تدوین کنیم و بودجه امسال را با حجمی بالغ بر 22 هزار میلیارد ریال براساس این برنامه تدوین کردیم.
وی با تاکید بر برنامه ریزی شهرداری قم برای رفع نواقص بافت های فرسوده این شهر ادامه داد: به دنبال ایجاد مدیریت واحد برای پایش، اولویت بندی و مدیریت صحیح و علمی به منظور رفع نواقص بافت های فرسوده قم هستیم.
سقائیان نژاد گفت: بسیاری از مراکز پژوهشی حوزوی نیز در همین مکان‌ها واقع شده و نیاز است اقدامی جدی در این محدوده‌ها صورت گیرد.
قم دارای یکهزار و 700 هکتار بافت فرسوده شهری است.
حدود 250 هزار نفر در بافت های فرسوده قم ساکن هستند.

** چالش های شهرداری قم
وی افزود: بدهی های شهرداری، نبود نقشه راه، پروژه های نیمه تمام و درآمدهای شهرداری چهار چالش مهم شهردای قم در سال 95 بود که اقدام های مهمی در جهت رفع این چالش ها صورت گرفته است.
وی بدهی 16 هزار میلیاردی شهرداری قم را یکی از چالش های این شهرداری در سال 95 عنوان کرد و گفت: شهرداری قم سالانه مجبور به پرداخت چهار هزار و 500 میلیارد ریال سود بانکی بود که از توان شهردای قم خارج بود.
سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: پس از مذاکرات فراوان نزدیک به 9 هزار میلیارد ریال از بدهی‌ها شهرداری را با بانک‌ها تهاتر کرده و پرداخت حدود هفت هزار میلیارد ریال طلب شهرداری از دولت در پایان سال 95 تثبیت شد که بار سنگینی از بدهی‌های شهر قم را مرتفع کرد.
وی مشکل دیگر شهرداری را پروژه‌های نیمه کاره دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد پروژه های نیمه تمام تا پایان سال 95 به اتمام رسید و سایر پروژه‌ها نیز تا خردادماه تکمیل شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
وی به اقدامات شهرداری در حوزه زیست محیطی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 330 هکتار به فضای سبز شهر اضافه شده و 450 هزار اصله درخت کاشته شده که امکان جدیدی برای شهر قم ایجاد می‌کند.

*افزایش 64 درصدی بودجه شهرداری
شهردار قم افزودن 90 دستگاه جدید بازی و ورزشی به بوستان‌ها خبر داد و افزود: اقدامات گسترده‌ای نیز در راستای ایمن سازی بوستان‌ها و آبنماها صورت گرفته و امروز عمده فضاهای شهری ما ایمن شده است.
وی با اشاره به افزایش 2.5 درصدی بودجه عمرانی امسال نسبت به سال 95، تصریح کرد: بلوار آیت‌الله بروجردی در دو فاز به بهره‌برداری رسیده و فاز سوم نیز قبل از خرداد افتتاح خواهد شد.

** کلنگ زنی 14 مجموعه فرهنگی ورزشی جدید در قم
وی با بیان اینکه 14 مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: مطالعات باغ پرندگان قم نیز در فاز اول و دوم آماده شده که به زودی اجرایی خواهد شد.
شهردار قم از احداث دریاچه مصنوعی در بوستان غدیر خبر داد و گفت: آبریزهای بالادست و پردیسان به این دریاچه هدایت خواهد شد که فضای متبوع تفریحی و گردشگری را برای شهروندان فراهم می‌کند.
7404/ 6133/ تنظیم کننده: محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.