به گزارش ایرنا به نقل از استانداری قم، آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در این دیدار با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم به عنوان مرکزیت جهان تشیع، خواستار تلاش مسئولان برای خدمت به مرکز روحانیت شیعه شد.
وی با تاکید بر خلوص نیت مسئولان و تلاش برای جلب رضایت خداوند و مردم افزود: خدمت به مردم سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد.
آیت الله وحید خراسانی احیای شعائر مذهبی بویژه ایام فاطمیه را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای برگزاری مراسم های مذهبی در شهر مقدس قم توجه خاص صورت بگیرد.

**آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در دیدار با استاندار قم، مساله معیشت مردم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به گرانی کالاها اضافه کرد: بایستی با بررسی کارشناسی و اشراف بر بازار، در این راستا برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.
وی به مساله دریافت دیرکرد تسهیلات بانکی پرداخت و خاطرنشان کرد: دیرکرد اقساط بانکی حرام است و مسئولان باید برای آن چاره اندیشی کنند.
وی در ادامه با بیان این که کاستی های دنیای امروز نتیجه عدم توجه به معنویات بر ضرورت توجه به معنویات در کنار مسائل مادی تاکید کرد و افزود: بایستی ضمن تلاش برای مسائل مادی توجه شود که مادیات سعادت انسان را تامین نمی کنند.
وی با اشاره به امر به اسلام و نشر ارزش ها در همه کشورهای جهان افزود: این مساله دخالت در امور کشورها نیست.

**آیت الله محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید در دیدار با استاندار قم، با اشاره به برخی مشکلات معیشتی مردم خواستار تلاش مسئولان برای حل آنها شد.
وی با بیان این که برخی کارهای صورت گرفته در تامین رفاه حال مردم بسیار اساسی بودند اظهار داشت: رضای خداوند در گرو رضایت مردم است و امیدواریم مسئولان در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور در شرایط جاری معیشت مردم است، مساله رکود در برخی بخش های کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت بایستی در راستای حل مشکلات جامعه تلاش نماید.
این مرجع تقلید با تاکید بر اولویت بهره برداری از طرح های نیمه کاره ادامه داد: امیدواریم مشکل طرح های نیمه تمام هرچه زودتر مرتفع شود.
آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه خداوند متعال مزد خدمات مدیران را عطا می کند خاطرنشان کرد: برای مسئولان جهت توفیق در انجام مسئولیت ها دعا می کنیم.

**آیت الله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در دیدار با استاندار قم با اشاره به مساله اقتصاد مقاومتی و سفارش های رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بایستی دولت اهتمام بیشتری در رابطه با این امر داشته باشد.
وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای تحقق طرح های مهم اقتصادی و عمرانی افزود: مجموعه استانداری در مدیریت این اعتبارات نقش موثری ایفا می کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بحث ترافیک شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: بایستی در راستای تسهیل رفت و آمد مردم به حرم مطهر تلاش شود.
آیت الله امینی همچنین مساله انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر جلوگیری از برخی فعالیت های گروه های افراطی اظهار داشت: برای برگزاری انتخابات آرام، سالم و باشکوه تلاش شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 96 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

**آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری ، در دیدار با استاندار قم، با تاکید بر ضرورت تلاش مسئولان برای تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: فشار اقتصادی مهمترین هدف دشمنان از تهدیدات نظامی است.
وی افزود: انتظار از مسئولان رشد و تعالی و پیشرفت در همه مسائل کشور هست.
وی با بیان این که در سال جاری چند مناسبت مهم داریم، تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با مساله اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و گفت: هدف دشمنان از تهدیدات نظامی فشار اقتصادی است.
آیت الله حسینی بوشهری تحمل سختی ها در شرایط جنگ تحمیل توسط مردم را مورد توجه قرار داد و افزود: دشمن احساس می کند با فشار اقتصادی می تواند مردم را از نظام اسلامی دلسرد کند.
وی ادامه داد: اهتمام دولتمردان نسبت به اقتصاد مقاومتی نشان می دهد که همه به این نتیجه رسیده اند که پاشنه آشیل کشور مساله اقتصاد هست.
وی فعال سازی و استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانجات در راستای رشد و رونق تولید را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بانک ها در این راستا امری ضروری است.
امام جمعه موقت قم همچنین بحث انتخابات را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امیدواریم شاهد برگزاری انتخابات پرشور و سالم باشیم.
وی همچنین بحث فرودگاه قم را نیز مورد توجه قرار داد و خواستار تلاش مسئولان برای بهره برداری از این فرودگاه شد.
ساخت فرودگاه بین المللی قم در سال 1390 با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حالی در دستور کار قرار گرفت که بعد از گذشت 6 سال هنوز بلاتکلیف است.
این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

**آیت الله علیرضااعرافی رئیس حوزه های علمیه سراسر کشور در دیدار استاندار قم با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط حوزه های علمیه و دولت خواستار استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه برای الگوسازی دستگاه های اجرایی قم برای سراسر کشور شد.
وی با اشاره به ضرورت همگرایی و همبستگی در راستای اجرای طرح های عمرانی اظهار داشت: تعامل و هماهنگی مدیران اجرایی در سطح استان قم موجب امتنان است.
وی با بیان این که قم در بحث کلان ایفای نقش می کند افزود: حضور بیش از 20 هزار نفر از طلاب خارجی علوم دینی از 130 کشور دنیا یکی از این ظرفیت هاست.
8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.