به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، احمد عطارنیا روز سه شنبه در گفت و گویی خاطرنشان کرد: این آموزش ها در 188 آموزشگاه خصوصی دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش های صنعت و خدمات انجام شد که 3 هزار و 384 مرد و 6 هزار 826 زن در حرفه های مورد علاقه خود آموزش های مهارتی را فراگرفتند.
وی افزود: آموزشگاه ‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و براساس برنامه‌ های درسی و استانداردهای مهارت آموزش مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه ‌ای و تامین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره‌ های آموزش فنی و حرفه ‌ای اقدام می‌ کنند.
عطارنیا اظهار داشت: آموزش های بخش خصوصی در 149 حرفه آموزشی از زیرمجموعه 21 رشته آموزشی از قبیل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی و بهداشت و ایمنی برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در سال گذشته به منظور نظارت برکیفیت آموزش های ارائه شده در این آموزشگاه ها بیش از 617 مورد بازرسی انجام داده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در پایان بیان داشت: مهارت آموزان در آموزشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای آزاد در پایان دوره در 2 مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و پس از اخذ امتیاز قبولی در این 2 مرحله، گواهینامه مهارت کسب می‌ کنند.
8138/ 1175 تنظیم کننده: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.