به گزارش ایرنا، محسن بهشتی در آیین آغاز برنامه قطارهای نوروزی و افتتاح سه طرح در راه آهن قم، افزود: هر سال شاهد مرگ هزاران تن بر اثر تصادف در جاده های کشور هستیم و با توجه به این که ظرفیت جاده ها جوابگوی حجم مسافرت های نیست، این آمار هر سال افزایش می یابد.
وی به ظرفیت های راه آهن در قم اشاره کرد و گفت: با توجه به این که ایستگاه اصلی راه آهن قم در مرکز شهر قرار دارد، استقبال مردم در استفاده از قطار بیشتر شده است و در همین راستا طرح های توسعه ای از جمله قطارهای سریع السیر در دست انجام است.
وی ادامه داد: باید مسائل و مشکلات راه آهن قم احصا و رسیدگی شود و برای توسعه این ظرفیت در استان اقدامات اثربخش صورت گیرد.
بهشتی گفت: بررسی های فنی و اقتصادی از سوی کارشناسان زبده صورت گرفته تا آسیب عبور قطار به مردمی که در مجاورت ریل راه آهن زندگی می کنند به حداقل برسد.
وی اضافه کرد: دیواری در اطراف ریلی که از سطح شهر عبور می کند کشیده شده که در ابتدای کار مردم مخالف آن بودند، ولی بعد از گذشت زمان، مزایای آن برای شهروندان مشخص شد.
وی افزود: همگرایی و تعاملی که بین مدیران استان وجود دارد، ما را به اهداف مد نظر در توسعه ریل راه آهن و افزایش ظرفیت قطارهای مسافربری نزدیک تر خواهد کرد.
معاون استاندار قم ابراز امیدواری کرد: با رعایت قوانین و مقررات رانندگی و همچنین افزایش استفاده از قطارهای مسافربری، شاهد کاهش تلفات رانندگی در سطح کشور باشیم.
برنامه قطارهای نوروزی اداره کل راه آهن قم همزمان با سراسر کشور طی آیینی از امروز آغاز شد و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
همچنین در این آیین سه طرح صدور بلیت غیرنقدی با اتصال به شبکه شتاب، افتتاح سالن تشریفات اداری راه آهن و مشتمل سازی سامانه های کنترلی و نظارتی در یک محل با تجهیزات به روز با اعتبار 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات راه آهن جمهوری اسلامی به بهره برداری رسید.
در این آیین محسن بهشتی معاون عمرانی استاندار، حسن صبوری مدیر کل راه و شهرسازی و محسن اعتماد مدیر کل راه آهن قم حضور داشتند.
درآیین فوق یکی از مسافرانی که در سال 95 بیشترین استفاده را از قطارهای مسافربری داشته است، با اهداء لوح و هزینه سفر یک ماهه وی با قطار، تقدیر شد.
/2085/ 6133/خبرنگار: سمیه حیدری * انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.