به گزارش ایرنا، محمدجواد جهانگیرزاده روز دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های نوروزی آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی در عید نوروز تلاش می کنیم، زمینه ایجاد زیارتی با معرفت به همراه ثبت لحظه های خوش برای زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) را فراهم سازیم.
وی گفت: هم زمان با تحویل سال نو، برنامه های ویژه ای به این مناسبت در حرم مطهر اجرا می شود و یک هزار و 700 تن از خادمان رسمی و افتخاری در این زمان به زائران و مجاوران خدمات رسانی می کنند.
وی ادامه داد: آیین سال جدید از ساعت 9 صبح روز 30 اسفند ماه جاری در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و تا یک ساعت پس از تحویل سال نو ادامه دارد.
وی افزود: این مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم، قرائت دعای توسل، مناجات، مداحی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، اجرای برنامه گروه جمع خوانی حضرت مصعومه(س) آغاز می شود و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با سخنرانی آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و قرائت دعا به استقبال سال جدید می رویم و پس از تحویل سال پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی پخش می شود.
لحظه تحویل سال 1396هجری شمسی ساعت 13 و 58 دقیقه و 40 ثانیه روز دوشنبه 30 اسفند ماه جاری است.
وی با تاکید بر ارتقای خدمات رسانی و آماده سازی مسیر آمد و شد زائران اظهار کرد: خادمان رسمی و افتخاری آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام عید نوروز در خدمت زائران و مجاوران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) هستند.
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: آیین اِذن خدمت از محضر حضرت معصومه(س) با حضور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ساعت 8 صبح 28 اسفند ماه جاری در حرم مطهر برگزار می شود.
وی برپایی ایستگاه راهنمای زائر در اطراف حرم مطهر، ارائه خدمات درمانی و پزشکی توسط درمانگاه حرم در میدان آستانه به صورت شبانه روزی و استقرار پایگاه هلال احمر در صحن امام رضا(ع) را از دیگر خدمات ارائه شده در ایام نوروز برشمرد.
وی گفت: هنگام سال تحویل، شبستان امام خمینی(ره)، صحن صاحب الزمان(عج)، ضلع جنوبی مسجد اعظم و صحن امام هادی(ع) ویژه برادران؛ بالکن شبستان امام خمینی(ره)، ضلع شمالی مسجد اعظم و شبستان نجمه خاتون ویژه خواهران و میدان آستانه و صحن های جامع فاطمی و جوادالامه(ع) برای حضور خانوادگی زائران و مجاوران در نظر گرفته شده است.

** برنامه نورزی حرم مطهر از 28 اسفندماه امسال تا 13 فروردین سال آینده اجرا می شود
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در این نشست خبری با بیان این که مردم هنگام تحویل سال علاقه مند به حضور در مکان های مقدس هستند، گفت: تکریم زائران، معرفی شهر مقدس قم به عنوان پایگاه فرهنگی و معنوی انقلاب اسلامی ایران، ارائه محتوای مناسب دینی و تربیتی به مخاطبان، ایجاد و تقویت شور و نشاط در بین خانواده ها، ارائه الگوی فرهنگی مناسب، معرفی شهیدان مدافع حرم، هسته ای و آتش نشان و معرفی سبک زندگی اسلامی از جمله هدف های اجرای برنامه های نوروزی است.
حجت الاسلام صفر فلاحی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در 29 اردیبهشت ماه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می شود، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله برنامه های دیگر این آستان مقدس است.
وی با بیان این که برنامه های فرهنگی حرم مطهر از 28 اسفند ماه جاری آغاز می شود و تا 13 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، گفت: از جمله برنامه های این ایام؛ قم شهر خوبی ها، ایران 1404، جهاد مهربانی، شهربازی معارفی، مسابقه بزرگ نوروزی بهار 38، نمایشگاه نماز، مسابقه تابلوخوانی، کارگاه قرائت تصحیح نماز و جشن های قرآنی ویژه خانواده هاست.
معاون فرهنگی و نشر معارف قرآن و عترت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای هر سال یک نام انتخاب کرده اند، اظهار کرد: نمایشگاه ویژه ای نیز در این رابطه در نظر گرفته شده است.
فلاحی از موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) در میدان آستانه به عنوان یکی از غنی ترین موزه های جهان اسلام یاد کرد و گفت: این موزه در عید نوروز آماده بازدید علاقه مندان است و بخش روابط بین الملل پاسخگوی زائران غیرایرانی است.
وی برگزاری ویژه برنامه جشن در جشن در 9 فروردین سال آینده به مناسبت تولد امام باقر(ع) و نیز برنامه ویژه شهادت امام هادی(ع) در روز 12 فروردین را از دیگر برنامه های حرم مطهر برشمرد و گفت: رسانه ها همیشه در مناسبت های گوناگون در اطلاع رسانی و شناساندن جایگاه ویژه حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) نقش ویژه ای داشته و از همکاری آنها تقدیر می کنیم.
مهدی کلانترزاده رئیس اداره اطلاع رسانی و تشریفات آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این نشست با تاکید بر تعامل و همکاری با رسانه ها گفت: زائران و مجاوران حرم مطهر برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با برنامه های این آستان مقدس می توانند به نشانی اینترنتیwww.amfm.ir و یا روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) واقع در صحن حضرت صاحب الزمان(عج) حرم مطهر مراجعه کنند.
7406/ 1175 خبرنگار: عباس منجمی ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.