به گزارش ایرنا، علی لاریجانی عصر سه شنبه در همایش «تجلیل از نخبگان و برگزیدگان دانش آموزی استان قم در عرصه های ملی و بین المللی و منتخبان پرسش مهر رئیس جمهوری در سال 95» افزود: امروز مردم ایران با وجود دشمنان فراوان، به صورت مستقل، سرافراز و با عزت و اقتدار زندگی می کنند و این باعث افتخار است.
وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی کشور ما وابسته به بیگانگان بود و افراد عیاش برخی مسئولیت ها را برعهده داشتند و زمینه برای رشد و توسعه کم بود ولی امروز در عرصه های مختلف تحول ایجاد شده است.
وی ادامه داد: کشور ما به عنوان یک کشور محب اهل بیت(ع)، دارای رهبری فرهیخته و بزرگ است و وقتی رهبران دنیا را مقایسه می کنیم باید خدا را از بابت این نعمت شکر کنیم که از چنین رهبر فرزانه و پارسایی برخوردار هستیم.
وی گفت: نظام اسلامی یک نظام مردمی است و مسئولیت ها از طریق انتخابات انجام می شود و امروز باید مشکلات را حل کنیم.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی زمینه برای رشد و توسعه علمی در کشور فراهم است و باید از این فرصت ها و نعمت انقلاب در جهت رفع مشکلات به خوبی استفاده کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش با وجودی که یک رکن مهم در توسعه کشور است ولی متاسفانه همچنان با مشکلات زیادی مواجه می باشد.
لاریجانی گفت:البته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای آموزش و پرورش کارهای زیادی انجام شده به گونه ای که یک دهم بودجه کشور مربوط به این سازمان است و به تازگی نیز ما 30 هزار میلیارد ریال به لایحه بودجه دولت اضافه کردیم ولی باز مشکلات زیاد است.
وی ادامه داد: متاسفانه معلمان ما هنوز آن زندگی باکرامت را پیدا نکرده و این نقص ماست که باید از راههای مختلف، این مشکلات را برطرف کنیم، وضعیت کشور هم به گونه ای نیست که بتوان اکنون گام بلندی برداشت.
وی گفت: در ارتباط با بازنشستگان، آن ها نیز مشکلاتی دارند و ما تلاش کردیم با توجه به وضعیت فعلی کشور، حرکتی برای این قشر آغاز شود و به کسانی که زیر 2میلیون حقوق می گیرند توجهی صورت گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات باید سطح توسعه بالا برود، ما کشور غنی و نیروهای انسانی متخصص زیاد داریم، باید دید چه عواملی باید کشور را از نظر ثروت و دارایی بالا ببرد تا مشکلات حل شود.
وی ادامه داد: مهم ترین راهکار برای رفع مشکلات، استفاده از ظرفیت همین استعدادها و نیروهای نخبه است، به علم و دانش و ابتکار اهمیت دهیم.
لاریجانی بیان داشت: باید از زمان خود درست استفاده کنیم، تربیت نخبگانی که بتواند در بخش های مختلف باعث رشد کشور شوند، در کشور ما مقداری طوفانی مدرک به وجود آمده است در حالی که ما باید رشد علمی پیدا کنیم.
وی گفت: در دانشگاه ها باید از زمان خوب استفاده کنند و مجال برای دانش و علم افزایی و مدرک هم وجود دارد و این بسته به اراده انسان دارد؛ یکی از مسائل مهم در موفقیت انسان این است که زندگی عقلانی داشته باشد و با برنامه ریزی جلو برود.
لاریجانی گفت: انسان های موفق با برنامه ریزی دقیق، آینده روشنی را برای خود رقم می زنند و این مهم در پناه عقلانیت امکان پذیر است.
رئیس مجلس گفت: استاد و ملا شدن، تنها به کتاب خواندن نیست بلکه باید ذهن بارور شود، در عالم سیاست هم اگر ذهن ورزیده بود انسان در برابر مشکلات می ایستد و با عقلانیت حل می کند ولی اگر ورزیده نبود درمقابل مشکلات به داد و فریاد زدن می افتد و به سمت حل آنها نمی رود.
وی استفاده درست از فرصت ها را نیز برای دانش آموزان و دانشجویان مهم دانست و گفت: برنامه ریزی برای استفاده درست از وقت، انسان ها را موفق می کند، انسان در دوره تحصیل باید ذهن خود را از امور دیگر خارج کند، درس خواندن فاضلانه، زمانی رخ خواهد داد که انسان تمام تمرکز خود را روی درس بگذارد و هیچگاه از درون ذهن متفرق، ابتکار خارج نمی کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دین یک عامل ایجاد کمال برای انسان است، حضرت امام حسین(ع) فرمودند «در پناه دین، عقل به کمال می رسد».
در این آیین از دانشجویان نخبه و برگزیده ملی و بین المللی و منتخبان پرسش مهر رئیس جمهوری جمهوری در سال 95 تجلیل شد.
/7401/ 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.