به گزارش ایرنا، مهدی حسین نژاد روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طبق مصوبه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، این مبلغ از صندوق توسعه ملی پرداخت می شود که تا کنون تعدادی از سرمایه گذاران برای دریافت آن اقدام کرده اند.
وی افزود: در حال حاضر 60 طرح نیمه تمام گردشگری در استان قم وجود دارد که از این تعداد 50 طرح پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد دارند که از این تعداد 21 واحد پذیرایی، 27 واحد اقامتی و 2 طرح مناطق نمونه نمونه گردشگری است.
وی گفت: 27 هزار میلیارد ریال برای اتمام 60 طرح نیمه تمام پیش بینی شده است که با بهره برداری ضمن ایجاد اشتغال برای هفت هزار تن، باعث افزایش هفت هزار تخت اقامتی و پذیرایی در استان می شود.
وی افزود: برای اتمام طرح های نیمه تمام نیازمند همکاری بانک ها هستیم تا بخش خصوصی را حمایت کنند.
سید محمد جواد شاه احمدی نایب ریس انجمن هتل داران استان قم نیز در این نشست با اشاره به این که هتلداری باید در تقویم نمایشگاه ها به ثبت برسد گفت: در صورتی که این اقدام صورت بگیرد شاهد رونق هتلداری خواهیم بود.
وی افزود: نیازمند تعامل انجمن های مختلف پذیرایی، اقامتی و گردشگری در استان قم هستیم تا بتوانیم یک تیم گردشگری نمونه را ایجاد کنیم و از ظرفیت های صنعت گردشگری بهره ببریم.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.