به گزارش ایرنا، درنمازجمعه امروز قم شخصیت هایی مانند آیات جنتی دبیرشورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، ابراهیم امینی و غلامرضا مصباحی مقدم دوعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه و نائب رئیس جامعه مدرسین و سایر شخصیت های دینی در نمازجمعه قم حضور داشتند.
سید مهدی صادقی استاندار، رضا سیار فرماندار و احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم معنوی و باشکوه شرکت داشتند.

**آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت الله محسن خرازی دیگر عضو ارشد جامعه مدرسین از دیگر شخصیت های حاضر در نمازجمعه قم بودند.

**در حاشیه نمازجمعه قم نیز طرح رقابت در خدمت توسط کمیته امداد امام خمینی اجرا و مدیر کل و معاونان این اداره به سوالات مردم و درخواست های آنان پاسخ دادند. نمازگزاران و مردم قم نیز از این طرح استقبال بسیار خوبی را به عمل آوردند.

**در نمازجمعه امروز قم میهمانان و شخصیت هایی از کشورهای مختلف اسلامی حاضر و نمازخود را همراه با مردم قم اقامه کردند.
**به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز یکی از مداحان اهل بیت (ع) به روضه خوانی و مرثیه خوانی پرداخت و آیت الله سعیدی نیز در پایان خطبه اول به مرثیه خوانی پرداخت.

**آیت الله سعیدی امام جمعه موقت قم در تفسیر آیه دوم از سوره ممتحنه گفت: اسلام برای ایجاد یک رابطه سالم و بدون آسیب برای مسلمانان و غیرمسلمانان راهکارهایی را در نظر گرفته است و نباید هیچ مسلمانان دنبال ایجاد رابطه سری و سرخود با کفار باشد.

**مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی استاد حوزه علمیه قم نیز در پیش از خطبه های نمازجمعه، سخنرانی کردند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.