به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمد الخفاجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در قم، افزود: مستکبران می خواستند با نفوذ در عراق، آن را به پایگاه تکفیری ها و داعش در منطقه تبدیل و از این راه علیه اسلام و مذهب شیعه توطئه چینی کنند.
وی بیان کرد: جبهه مقاومت اسلامی با همکاری جنبش قیام حسینی توانست نقشه های گروه های تروریستی و تکفیری را نابود کند و در این مسیر حمایت های نظام جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان بسیار تاثیرگذار بود.
وی ادامه داد: فرزندان جبهه مقاومت به خوبی از نقشه راهبردی کشورهای حامی تروریسم آگاهی دارند و برای مقابله با این توطئه ها در عراق و سوریه، شهیدان و جانبازان بسیاری را تقدیم اسلام کردند.
الخفاجی گفت: در جنگ هایی که در کشور عراق برای آزاد سازی مناطق مختلف انجام گرفت، جنبش قیام حسینی مانع از پیشروی داعش به سمت شهر مقدس کربلا و سامرا شد.
وی بیان کرد: در عملیات خود توانستیم بسیاری از سرکردگان داعش از جمله «ابو ایوب انصاری» را که از نیروهای برجسته داعش با هویتی سعودی بود را به هلاکت برسانیم و ماشین های بمب گذاری شده آنها را که قصد حرکت به سمت شهر کربلا را داشتند نابود کنیم.
وی ادامه داد:بسیاری از فرماندهان داعش عراقی نیستند و تنها مزدورانی هستند که از سمت کشورهای حامی تروریسم فرمان گرفته اند که وارد عراق شوند و آن را نابود کنند، اما با وجود جبهه مقاومت اسلامی، بسیج مردمی عراق، حمایت های ایران و حزب الله در انجام نقشه های خود ناکام مانده اند.
دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی قیام حسینی عراق گفت: داعش به دنبال این است که پس از شکست های نظامی از طریق سیاسیون مزدور، نفوذ خود را در عراق حفظ کند و به همین دلیل جنبش مقاومت اسلامی قیام حسینی برای حضور در بخش های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور عراق برنامه دارد تا از نفوذ دشمن جلوگیری کند.
وی افزود: در برنامه های سیاسی آینده عراق از جمله انتخابات ها، شرکت خواهیم کرد و از این طریق به حمایت های خود از مردم مظلوم عراق و همچنین سایر کشورهای منطقه ادامه خواهیم داد.
7405/ 6133/ خبرنگار:سید محمد ابراهیم جنابان **انتشار - جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.