به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار جمعی از علما و شخصیت های بحرینی، اظهار داشت: شیخ عیسی قاسم سمبل انبیاء و اولیاء در راه، روش، ‌سلوک و اخلاق است.
وی شرط پیروزی را صبر و استقامت دانست و تاکید کرد: بی شک محنت و رنج ملت بحرین طولی نخواهد کشید و با از بین رفتن باطل، حق در بحرین پیروز خواهد شد.
آیت الله مصباح یزدی، صبر و استقامت رهبران بحرین در برابر رژیم این کشور را نشانه های محبت الهی به این شخصیت ها دانست و بیان داشت: بدون شک رهبران نهضت بحرین چون شیخ عیسی قاسم و شیخ علی سلمان به دلیل داشتن عزم و اراده ای محکم هرگز تضعیف نشده و شکست نخواهند خورد.
وی خطاب به علما و شخصیت های بحرینی گفت: با علاقه و داشتن محبت به شیخ عیسی قاسم و اطاعت از اوامر ایشان به خداوند تقرب جویید.
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از رفتار ظالمانه رژیم آل خلیفه با مردم مواجه و شاهد شکل گیری انقلاب مردم علیه رژیم آل خلیفه بوده است.
شیخ عیسی احمد قاسم درازی بحرانی معروف به شیخ عیسی قاسم٬عالم برجسته شیعه و رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب بحرین است.
در جریان انقلاب بحرین، وزارت دادگستری این کشور نامه ای توهین آمیز علیه وی منتشر کرد تا محبوبیتش را در میان مردم بسنجد٬ مردم نیز چهارم شهریور 1390 نماز جمعه را در سراسر بحرین تعطیل کردند و تنها نماز شیخ قاسم برگزار شد.
پس از آن که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین مخالفانش را اندک خواند، به دعوت شیخ عیسی قاسم تظاهراتی با عنوان «لبیک یا بحرین» با حضور بیش از 500 هزار نفر در منامه (پایتخت بحرین) برگزار شد.
این تظاهرات بزرگ ترین تجمع تاریخ کشور بحرین بود که بیش از 50 درصد بحرینی ها در آن حضور داشتند، به طوری که راهپیمایی «همه پرسی» خوانده شد و این نخستین باری بود که خود شیخ عیسی قاسم در تظاهرات شرکت می کرد.
دولت بحرین چندی قبل اقدام به سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین کرده بوده است. جوانان و مردم این کشور برای جلوگیری از هتک حرمت شیخ عیسی قاسم توسط رژیم آل خلیفه ماهها ست که کفن بر تن کرده و اطراف منزل این عالم برجسته تحصن کرده اند.
7404 / 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.