به گزارش ایرنا، حجت ‌الاسلام و المسلمین عبدالله دقاق شامگاه چهارشنبه در سومین یادواره شهدای مهندس کاشان افزود: خون شهدا و حرکت مردمی از جمله علت های بقای هر انقلاب هستند و انقلاب ها در کشورهای اسلامی نیز بدون رهبری علما و وحدت ملی نمی‌ تواند به تنهایی موثر باشد.
وی تاکید کرد: حرکت مردمی حتی اگر گروهی باشد ثباتی ندارد و اگر حزبی و غیرمردمی باشد خاموش می‌ شود اما حرکت مردمی با خون شهدا اثرگذارتر و ماندگارتر است.
نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران افزود: انقلاب و نهضت اسلامی مرهون خون شهداست و این خون ها با رهبری علما نیازمند حفاظت هستند و اگر رهبری نباشد خون های ریخته شده پایمال خواهد شد.
وی که در حسینیه شهدای سپاه شهرستان کاشان سخن می گفت افزود: ملت بحرین هر 10 سال یک بار علیه آل خلیفه قیام می ‌کند ولی آل خلیفه با حمایت آمریکا و انگلیس برابر مردم می ایستد.
دقاق به استقرار پایگاه پنجم نظامی آمریکا و پایگاه نظامی انگلیس در بحرین اشاره کرد و گفت: آمریکا بزرگترین پایگاه نظامی خاورمیانه را در بحرین دارد و حتی نیروهای عربستان سعودی نیز در این کشور هستند.
وی تاکید کرد: ملت صبور و با ایمان بحرین به لطف خدا در این انقلاب استواراست و ثابت ‌قدم و مقاوم این انقلاب را ادامه خواهد داد.
عبدالله دقاق حمایت انگلیس، آمریکا، عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و امارات از آل خلیفه با حمله به شیخ عیسی قاسم را مورد اشاره قرار داد و گفت: آل خلیفه با حمایت آن ها تابعیت شیخ عیسی‌ قاسم را سلب‌ کرد و حتی تهمت پو لشویی در جمع‌آوری وجوهات شرعی خمس، زکات و صدقه را به او وارد کردند.
وی ادامه داد: آل خلیفه با تشکیل دادگاه علیه شیخ عیسی ‌قاسم می‌خواهد او را اخراج‌ کند ولی ملت زنده و شهید پرور بحرین با تجمع 24 ساعته اطراف منزل شیخ از وی حمایت و محافظت می‌ کند تا به دولت آل خلیفه اعلام کند آن ها تا آخرین نفس و قطره خونشان ایستادند و برای رسیدن به رهبر آنها آیت‌ الله شیخ قاسم با تانک‌های خود باید از آن ها بگذرند.
سومین یادواره شهدای مهندس دارالمومنین کاشان و مقاومت اسلامی با عنوان «لاله‌های شهر شما را به میهمانی فرامی‌خوانند» همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه 5 اسفند روز مهندس برگزار‌شد.
39 تن از مهندسان شهرستان کاشان در جنگ تحمیلی در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیده اند.
7408/7472 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.