در این پیام که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: حوزه‌های علمیه شیعی مفتخر است که در طول تاریخ همواره در دامن خویش فرزندان برومندی پرورده است که علم و اجتهاد را با معنویت و اخلاق و روشن‌بینی و اعتدال و خردمندی و شجاعت و فداکاری و ایثار در راه خدا در آمیخته‌اند و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نمونه بارز چنین عالمانی در زمانه ما بود.
پیام حاکی است: بی‌گمان صفحات درخشان زندگی سیاسی اجتماعی این رادمرد روزهای بحرانی و سخت انقلاب اسلامی خواندنی‌ها و درس آموزی‌های فراوانی برای روحانیت انقلابی و سیاست‌مدارانی خواهد داشت که خدمت صادقانه به دین و ملت را در چارچوب آزادگی، کرامت انسانی، عقلانیت و اعتدال و اصول و ارزش‌های متبلور در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران طلب می‌کنند.
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این پیام، ضایعه مولمه فقدان این مفسر قرآن را به ساحت مقدس حضرت حجت‌(عج)، رهبر معظم انقلاب(مدّظله العالی)، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم، بیت شریف ایشان و حوزه‌های علمیه و طلاب و مبلغان و قرآن پژوهان تسلیت عرض کرده و برای آن عالم بزرگوار علوّ درجات و برای بازماندگان و علاقه‌مندان ایشان صبر و اجر از درگاه خدای تعالی مسالت کرده است.
در پایان این پیام آمده است: امید آنکه غم از دست دادن این استوانه انقلاب اسلامی مایه انسجام ملی، عزت رهبری و تقویت بیش از پیش نظام اسلامی گردد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس خبرگان رهبری و غیره از جمله سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام و رهبری در انقلاب اسلامی است.
پیکر ایشان صبح روز سه شنبه 21 دی ماه جاری طی مراسمی از مقابل دانشگاه تهران تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم دفن خواهد شد.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.