به گزارش ایرنا، مدیرکل بهزیستی قزوین روز سه شنبه در مراسم افتتاح این مرکز که با عنوان سامانه تصمیم آغاز به کار کرده است، گفت: این سامانه در قالب تفاهم ‌نامه با قوه قضائیه و دادگستری استان ایجاد شده است و در راستای آن زوجین پس از تقاضای طلاق با مراجعه به بهزیستی در فرآیند غربالگری اولیه قرار می‌گیرند.
علیرضا وارثی افزود: قزوین با وجود اینکه جزو 12 استان اولویت دار طلاق در کشور نبود اما به منظور جلوگیری از افزایش این معضل اجتماعی با همت بهزیستی و همکاری دادگستری، استانداری، آموزش و پرورش و شهرداری این مرکز را ایجاد کردیم.
وی اظهار داشت: این سامانه قابلیت تحلیل مناسب را بر اساس داده های دقیق امکان پذیر ساخته است، به طور مثال اینکه چند درصد از علل طلاق به خاطر بیکاری یا اعتیاد است در این سامانه وجود دارد.
وارثی با اشاره به آماری از وضعیت طلاق و ازدواج در استان طی سال گذشته،افزود: در سال گذشته 9 هزار و 314 ازدواج و 2 هزار و 979 طلاق در قزوین ثبت شد.
این مسئول یادآور شد: در سه ماهه سال جاری نیز 846 نفر به تیم کاهش طلاق بهزیستی مراجعه کردند که در این ارتباط 22.35 درصد سازش و چهار هزار و 399 مورد خدمات مشاوره ای و روان درمانی به مراجعان ارایه شد.
وی با بیان اینکه بیشترین علت طلاق ها مربوط به اعتیاد با 9.63 درصد است،گفت: نبود مهارت های زندگی نیز دومین علت طلاق ها است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: سامانه تصمیم در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری در شهرستان های آبیک، تاکستان و بوئین زهرا نیز راه اندازی می شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.