به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری ، علی فرخزاد روز دوشنبه در دومین جلسه استاندارد سازی کالا و خدمات که در سالن مدیریت بحران برگزار شد افزود: باید با تبیین و توسعه ظرفیت های صادراتی استان به دنبال استانداردسازی کالاها و خدمات باشیم تا بتوانیم قابلیت های صادراتی استان را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: در این راستا رعایت استاندارد حلال و نظارتهای دقیقتر بر کیفیت و استاندارد محصولات ارگانیک می تواند توسعه بیشتر صادرات را به همراه داشته باشد .
فرخ زاد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت فعلی کشور امکان وجود کالاهای غیراستاندارد در سطح بازار بیشتر شده است و باید دستگاه های نظارتی اهتمام بیشتری را در این زمینه داشته باشند.
وی تاکید کرد: باید دفتر فنی استانداری نظارت دقیقتری بر رعایت استانداردها در ایستگاه های CNG ، لوازم بازی در پارکها و مراکز معاینه فنی داشته باشد و با مراکزی که هنوز برای دریافت گواهی استاندارد اقدامی نکرده اند برخورد لازم صورت گیرد.
معاون استاندار گفت: اگر این مراکز تا پایان ضرب الاجل تعیین شده برای دریافت استاندارد اقدام نکردند مجوز آنها به افراد متقاضی دیگر واگذار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی آزمون های استاندارد آسفالت سخت گیرانه است ، تاکید کرد: تمامی کارخانه های آسفالت باید استانداردهای لازم را رعایت کنند اما می توان با بازنگری و حذف برخی آزمایش ها هزینه ها را کاهش داده و به فرایند رسیدگی شتاب بخشید.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.