به گزارش ایرنا، منوچهر مهرام روز جمعه در جشن روز پزشک که در دانشگاه بین المللی امام خمینی ره برگزار شد افزود: از رسانه ها و دستگاه قضایی انتظار داریم نگاه ، نگرش و رویکرد متفاوتی نسبت به جامعه پزشکی داشته باشند البته دستگاه قضایی همکاری فوق العاده ای در این زمینه دارد و از رسانه ها نیز چنین همراهی و همکاری انتظار می رود.
وی ادامه داد: امیدواریم رسانه ها در سطح ملی و استانی فاصله و نگاه بی اعتمادی را میان جامعه پزشکی و مردم ایجاد نکنند تا با تقویت رویکرد ارتباطی به گونه ای رفتار کنیم که موجب شکایت و دلخوری مردم از جامعه پزشکی نشود.
این مسئول پزشکی با اشاره به طرح تحول سلامت ادامه داد: بسیاری از تصمیمات وزارت بهداشت در قالب طرح تحول سلامت مورد انتقاد جامعه پزشکی، رسانه ها ،مجلس شورای اسلامی و حتی مورد انتقاد دانشگاه علوم پزشکی واقع شد که خوشبختانه توسط مسئولان برخی پذیرفته و اصلاح شد.
وی گفت: در دولت دهم به گونه ای سیاست گذاری شد که خدمات جامعه پزشکی از قیمت تمام شده ارزان تر ارائه شد و بسیاری از بیمارستان ها ورشکسته شده و بسیاری از مردم از ناتوانی پرداخت هزینه های درمانی فرزندان خود به گریه می افتادند.
این مسئول پزشکی افزود:این اتفاق بد و نامیمونی برای کشور بود که خوشبختانه طرح تحول سلامت با این نیت که این مشکل را حل کند به اجرا درآمد و تا حدودی موفق بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به موضوع حقوق های نجومی افزود: متاسفانه در این مسئله به جامعه زحمت کش پزشکان که تمامی وقت خود را برای خدمت رسانی به بیماران صرف می کند اجحاف شد و سقف کارانه و مالیات 35 درصدی برای پزشکان بسته شد.
مهرام ادامه داد: با این وجود همچنان همکاران با تعهد تمام با عشق و علاقه کار خود را ادامه دادند و برای معالجه بیماران لحظه ای درنگ نکردند و به همین دلیل این جامعه قابل احترام است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.