به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، عباس آخوندی روز سه شنبه در جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار که با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در محل دفتر وزیر راه برگزار شد، افزود: در برنامه بازآفرینی باید عدم انطباق بافت های تاریخی با زندگی مدرن را برطرف کرده و اقتصاد مدرن را وارد این گونه محلات کرد که البته این مساله با مدرن سازی تفاوت دارد.
وی در ادامه ضمن موافقت با بازآفرینی و احیای دولتخانه صفوی و سبزه میدان قزوین، تاکید کرد: طرحی ویژه با رویکرد گردشگری و ایجاد فضای شهری جدید جهت بهبود سطح کیفی زندگی برای این مجموعه باید تهیه و در ستاد استانی نیز مورد تصویب قرار گیرد تا جهت انجام تملکات و آزاد سازی ها در شورای شهرسازی و معماری بتوانیم آن را مورد حمایت قرار دهیم.
آخوندی با اشاره به اینکه تداخل بین بافت های تاریخی و فرسوده در قزوین را باید با ظرافت و دقت خاصی مورد توجه قرار داد، تاکید کرد: وقتی محدوده شهرها رشد پیدا کنند، این مناطق از درون با مشکل روبرو می شوند.
وزیر راه و شهرسازی به عدم موفقیت طرح بازسازی و توسعه حرم امام رضا (ع) در مشهد پس از سال ها و علی رغم وجود حمایت های ملی، افزود: طرح توسعه و ساماندهی امامزاده حسین (ع) قزوین نیز باید در کمیسیون ماده 5 مورد بازنگری قرار گرفته و بنا را بر این گذاشت که با انجام کمترین مداخلات کالبدی، هویت محله را حفظ و کیفیت زندگی شهری را در آن بهبود بخشید.
این مقام مسئول ضمن اعلام موافقت با تهیه طرح جامع بازآفرینی با رویکرد گردشگری در قزوین، اظهار داشت: در تهیه این طرح علاوه بر توجه ویژه به سایر طرح ها که در حوزه های مختلف تهیه شده، به موضوع حمل و نقل عمومی باید نگاه ویژه ای شود زیرا مساله گردشگری بدون آن امکان پذیر نخواهد بود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.