به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: این ستاد باید به مسائل کلان اقتصادی استان ورود پیدا کرده و برای حل مشکل و معضلات واحدهای تولیدی به صورت کلی اقدام کند.
وی با بیان اینکه امروز شرایط اقتصادی خاصی بر کشور حاکم است، ادامه داد: دشمن با جنگ اقتصادی قصد برهم زدن نظم و آرامش کشور ما را دارد و از این رو باید با تشکیل چنین ستادی ضمن شناسایی مشکلات اقتصادی استان، برای رفع آنها اقدام کرد.
زاهدی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور همکاری و هم افزایی تمام دستگاه ها برای پیشبرد امور اقتصادی استان ضروری بوده و باید ضمن حفظ اتحاد و انسجام به بهترین نحو برای ایفای وظایف محول شده اقدام کرد.

**ستاد عالی اقتصاد می تواند بسیاری از مشکلات استان را حل کند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در این نشست اظهار داشت: منظور از تشکیل این ستاد همکاری دستگاه های نظارتی و اجرایی برای اتخاذ تصمیم های فوری جهت رفع مشکل واحدهای تولیدی و مسائل کلان اقتصادی استان است.
منوچهر حبیبی تصریح کرد: این ستاد می تواند معضلات اقتصادی موجود را در مواقع حساس در اختیار مسئولان عالی نظارتی و قضایی قرار دهد تا با همکاری آنان نسبت به رفع آن اقدام لازم به عمل آید.
این مسئول اقتصادی ادامه داد: بسیاری از دستورالعمل ها براساس شرایط خاص کنونی وضع نشده که می توان با تشکیل این ستاد، بسیاری از مشکلات را پیش بینی و حل و فصل کرد.

***شورای گفت و گوی استان رتبه یک کشور را به دست آورد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین نیز در این جلسه با اشاره به کسب رتبه نخست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در کشور از نظر عملکرد، گفت: این شورا سال گذشته در قزوین 10 جلسه عمومی و 57 جلسه تخصصی برگزار کرد که به 84 مصوبه اتخاذ شده و 64 مصوبه اجرا شده منجر شد.
محمدعلی کشاورز قاسمی تاکید کرد: این شورا موفق شد در بین 31 استان کشور رتبه نخست را کسب و استان هایی مانند اصفهان و آذربایجان شرقی نیز بعد از ما قرار بگیرند.
کشاورز در پایان به مهمترین اقدام های این شورا اشاره و افزود: شورای گفت و گوی استان 2 پروژه تحقیقاتی شامل طرح معرفی بندر خشک و کشت گلخانه ای را مطرح کرد و برای تهیه بانک اطلاعاتی فعالان اقتصادی، اختصاص ساختمان جدید و ایجاد کارگروه های کاری و اطلاع رسانی اقدام نمود.
6101/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.