به گزارش ایرنا، محمود احمدی روز سه شنبه در نشست شورای قضایی استان قزوین که در اداره کل پزشکی قانونی برگزار شد،افزود: امروزه خیلی از سودجویان به بهانه گرانی کالاها برای احتکار و اختفای اقلام مورد نیاز مردم اقدام کرده و در نتیجه دسترسی بسیاری از مردم به کالاهای مورد نیاز را محدود ساخته اند.
وی ضمن قدردانی از دستگاه قضا بابت اقدامات موثر قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی،گفت: دستگاه قضا و دادستان قزوین به عنوان پایلوت برای مقابله عملیاتی با احتکار و گرانفروشی وارد عرصه شده اند و استان های دیگر نیز به تبع از قزوین در این زمینه اقدام کردند.
احمدی اضافه کرد: حل مشکلات گرانفروشی در کوتاه مدت غیر ممکن است اما مقابله عملیاتی با محتکران و سودجویان می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: طی یک هفته اخیر انبارهای بزرگ احتکار کالا در شهرستان های البرز و آبیک به واسطه وجود شهرک های صنعتی کشف شدند و همکاران ما برای شمارش کالاها و بررسی امکان عرضه آنها به بازار مشغول فعالیت هستند.
احمدی افزود: حدود 300 انبار توسط سازمان صنعت و همکاران تعزیرات مورد بازرسی قرار گرفته اند اما بیشتر احتکارها در انبارهای غیررسمی صورت می گیرد چون انبارهای رسمی باید موجودی خود را به صورت هفتگی به سازمان صنعت،معدن و تجارت اعلام کنند.
وی با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی مشکلی در استان نداریم، گفت: تاکنون گشت های نظارتی تعزیرات استان 220 فقره نظارت بر بازار را انجام داده اند که این اقدام همچنان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
6101*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.