حامد کبودوند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق در توسعه دیپلماسی و عمق نفوذ ایران در این کشور بسیار موثر بوده و برپایی این هفته فرهنگی خود یکی از مصادیق حضور گسترده ایران در این کشور است.
وی با بیان اینکه اکنون شرایط حضور قزوین به خصوص در شهر کربلا به خوبی فراهم است گفت:بعد از 14 سال فعالیت قزوین در توسعه حرم طفلان مسلم، طرح توسعه این حرم تصویب شد که اقدام مبارکی محسوب می شود.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطرنشان کرد:همچنین برای اولین بار ساخت کفشداری صحن حرم امام موسی کاظم(ع) در کاظمین به قزوین سپرده شده و از این پس در این شهر هم فعالیت خواهیم داشت.
کبودوند در خصوص برخی اظهارات در این خصوص که آیا در شرایط اقتصادی کشور کمک به توسعه حرم شریف امامان( ع ) لازم است یا خیر، گفت:همانطور که مردم حق دارند برای تماشای فوتبال جام جهانی در کشورهای دیگر هزینه های میلیونی از جیب خود کنند این حق را هم دارند که در صورت تمایل به بازسازی حرم ها کمک کنند.
این مسئول یادآور شد:ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین حتی یک ریال از وجوهات دولتی و بیت المال بری توسعه و بازسازی حرم ها استفاده نمی کند و تمام فعالیتها با کمک های مردمی است.
کبودوند در ادامه با اشاره به افتتاح توسعه صحن حضرت علی(ع) توسط ایرانیان در شهریورماه سال جاری گفت:110هزار متر مربع به این صحن اضافه شد و 220هزار نفر می توانند وارد آن شوند.
وی افزود:افزایش ارتفاع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) نیز که یکی از پیچیده ترین پروژه های مهندسی دنیا است از دیگر طرح هایی است که با مشارکت ایران انجام می شود
این مسئول ادامه داد:برای این گبند هشت ستون از زمان آل بویه زده شده بود که روی آن خمیده است و در زمان صفویه نیز هشت ستون به آن متصل شده که 120سانتی متر با یکدیگر فاصله دارند که باید به یکدگر متصل شود.
وی افزود:نکته جالب در کتیبه داخل گنبد این است که خطاطی آن هم در زمان صفویه توسط یک قزوینی انجام شده است.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.