به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست ابتدا گزارشی از آخرین وضعیت طرح ساماندهی آستان امامزاده حسین(ع) از سوی مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین ارایه شد.
رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه گفت: همانطور که در نشست های قبلی هم مطرح شد می توان به جای ساخت مسجد و حسینیه در شرایطی که خود امامزاده وجود دارد با طراحی زیرساخت های دیگری چون پارک و فضای سبز و ورزشگاه که تاکنون در این منطقه وجود نداشته هم به ارتقای رفاه اهالی و هم جذب گردشگر کمک کرد.
زهرا یوسفی افزود: سوال این است که دارالشفای پیش بینی شده در این طرح قرار است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شود و یا به بخش خصوصی واگذار شود؟
وی اضافه کرد: شاید واگذاری این کار به بخش خصوصی با توجه به اینکه طرح در جنوب شهر و حریم امامزاده است برای خدمات با تعرفه پایین چندان مناسب نباشد.
یوسفی ادامه داد: خود بقعه امامزاده حسین (ع) هم در معرض تخریب و زنگ خطری برای این است که قبل از پیرایش اطراف امامزاده حتما باید به خود بقعه پرداخته شود.
رییس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین در این زمینه گفت: بزرگترین دغدغه ما درباره این طرح موضوع تخریب منازل و تملک پلاک های مربوط به آن است که ضمن ایجاد مشکلات رفاهی برای ساکنان موجب شده تا خانواده های بومی از آنجا رانده شوند و امیدواریم این طرح به گونه ای پیش برود که بیش از این آسیب به بافت سنتی نزند.
مهدی عبدالرزاقی افزود: برای تصمیم گیری بهتر در این زمینه باید گزارشی ارایه شود که چند پلاک تاکنون تملک شده و چه تعداد دیگر باید تملک شود.
وی ادامه داد: باید ضمانت اجرایی لازم وجود داشته باشد تا شرکای شهرداری در این پروژه سهم خود را پرداخت کنند.
عبدالرزاقی خاطرنشان کرد: باید در بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده حفظ خانواده های اصیل و بومی این مناطق مورد توجه قرار گیرد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این زمینه با تاکید بر تعیین ضرب الاجلی برای طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) گفت: این طرح برای سومین بار است که از سوی شورا مطالبه شده و در نشست های قبلی قرار شده بود که مشاور آن با بازنگری در طرح، یک طرح گردشگری مذهبی در حد توان مالی شهرداری را طراحی کند.
مهدیه سادات قافله باشی افزود: شهرداری در خصوص این طرح تا حدی بیش از توان خود ورود کرده و لازم است برای تسریع در تکمیل این طرح دستگاه های حاکمیتی هم به وظایف خود عمل کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون فضای سبز برای این طرح مورد توجه قرار نگرفته است،افزود: پیشنهاد می شود در صورتی که امکان دارد فضای گلخانه شهرداری را که تنها ظرفیت فضای سبز در این منطقه است به پارک تبدیل و مورد استفاده مسافران و زائران قرار گیرد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: با توجه به گذشت چند دهه از طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) پیشنهاد می شود اگر اجماعی بین مدیران مربوطه نیست شهرداری طرح را متوقف کند تا پس از ورود ناظر و دستگاه متولی و تعیین تکلیف قطعی آن اقدام اساسی در این زمینه صورت گیرد.
احد چگینی افزود: تا چند ماه دیگر با آغاز فصل بارش ها مردم این منطقه در چنین شرایط بلاتکلیفی دچار مشکل خواهند شد.
رییس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: در نشست های قبلی قرار شد با توجه به اینکه بخش زیرین پل امام رضا(ع) به احداث پارکینگ اختصاص می یابد، ساخت پارکینک از طرح ساماندهی امامزاده حسین حذف شود اما با این وجود هنوز این موضوع در طرح باقی مانده است.
سیده منیره قوامی خواستار فوریت در اجرای این طرح شد و افزود: سه شنبه بازار کنار امامزاده نیز مورد نارضایتی مردم قرار داشته و اگر قرار است ادامه یابد حتما باید ساماندهی شود.
در پایان این نشست به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران حاضر در این نشست تجلیل شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.